علمی و فناوری

شکار بارش شهابی در پس‌زمینه کهکشان راه‌شیری!/ عکس

شکار بارش شهابی در پس‌زمینه کهکشان راه‌شیری!/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، جی‌شاه، در گفت و گویی که با خبرگزاری PetaPixel داشته‌است، گقت:« گرفتن چنین سوژه‌های متنوعی در یک نوردهی بسیار منحصر به فرد است و از این رو بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، متعادل کردن نوردهی، در عین به حداقل رساندن نویز، ثبت چنین تصاویری را جذاب‌تر می‌کند.»

بارش شهابی، کهکشان راه‌شیری و جلبک‌های بیولومینسانس در یک قاب!/ عکس
جلبک‌های بیولومینسانس در آب می‌درخشند، شهاب‌ها از بارش شهابی برساوشی بالای سرشان شلیک می‌شوند و کهکشان راه شیری در آسمان بالا می‌درخشد.

شاه از Sony a۷ IV خود با لنز Sony FE ۲۴mm f/۱.۴ G-Master استفاده کرد و در اواخر شب با لنز کاملا باز با نوردهی ۲۰ ثانیه‌ای عکس گرفت.

جی‌شاه در پستی در اینستاگرام خود نوشت:« یک شهاب سنگ که از بارش شهابی برساوشی آمده‌است، کهکشان راه شیری، بیولومینسانس، یک کشتی غرق شده، اقیانوس آرام و یک کشتی در دوردست، همه در یک نوردهی ۱۵ ثانیه‌ای ثبت شده‌اند.»

گفتنی است که دوربین بدون آینه فول فریم سونی Alpha a۷ IV با ضبط ویدیو با کیفیت فیملبرداری ۴k ۶۰p و ثبت عکس با کیفیت ۳۳ مگاپیکسل عملکردی فراتر از اصول اولیه در ثبت عکس و فیلم حرفه‌ای دارد. همچنین این دوربین قابلیت فوکوس خودکار در تصویر و فیلم‌ها را نیز دارد. این دوربین دریچه جدید برای ثبت عکس و فیلم‌های خلاقانه برای هنرمندان را فراهم می‌کند و کاملا مطابق با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

منبع: petapixel

  • بیشتر بخوانید:

  • دستاورد انقلابی برندگان نوبل شیمی

  • لو رفتن نام برندگان جایزه نوبل شیمی پیش از اعلام رسمی

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا