اردبیل

توزیع ماهانه ۴۵۰ تن آرد و ۵ تن نهاده دامی میان عشایر اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، معرفت آذری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماهانه ۴۵۰ تن آرد و به طور متوسط ۵ تن نهاده دامی در میان عشایر کوچ روی صاحب دام در سطح استان اردبیل توزیع می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی کامل سیستم هوشمند توزیع خدمات عشایری از قبیل نهاده دامی و آرد بحث شفاف‌سازی، مدیریت توزیع و عدالت در توزیع تحقق یافت.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: به سبب این سیستم هوشمند افرادی که عشایر عنوان می‌شدند اما جزو عشایر حقیقی کوچ‌رو نبودند از سیستم دریافت نهاده دامی و آرد حذف شدند.

صدور کارت هوشمند عشایری برای عشایر اردبیل

آذری بیان کرد: قبل از راه‌اندازی این سیستم افرادی نهاده دامی و آرد دریافت می‌کردند که دارای شغل‌های دوم، ساکن شهر و یا فاقد دام بودند که به لطف این سیستم هم‌اکنون خدمات دولتی به دست عشایر واقعی می‌رسد.

وی عنوان کرد: استان اردبیل از نظر جمعیت عشایری رتبه هشتم کشور را دارد که تا به امروز برای تمام عشایر کوچ‌رو که خدمات نهاده دامی و آراد دریافت می‌کنند، کارت هوشمند عشایری صادرشده که با استفاده از این کارت میزان نهاده دریافتی و سایر اطلاعات خاص را می‌توانند دریافت کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اذعان کرد: این سیستم برای اولین در خود اردبیل راه‌اندازی شده و به شکل پایلوت نیز به‌کار گرفته شده که مورد استقبال وزارت مربوطه و مسؤولین کشوری قرار گرفت و قرار بر این است تمامی استان‌های کشور مجهز به این سیستم هوشمند شوند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا