البرز

بیمارستان که نیست؛ داروخانه‌ها دارو ندارند و جراحان به فردیس نمی‌آیند

سید رضا حسینی، رئیس نظام پزشکی فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن تاکید به اهمیت خدمات درمانی بخش خصوصی در فردیس، گفت:  نظام پزشکی فردیس بیش از ۵۰۰ عضو در حوزه‌های مختلف پزشکان، داروخانه‌ها و غیره دارد که به  جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری فردیس و شهرهایی از جمله مارلیک، سرآسیاب، اندیشه و… خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.‌

وی افزود: با توجه به نبودبیمارستان در فردیس، بار مسؤولیت درمان این جمعیت بر عهده بخش خصوصی است که در شرایط کرونا این مسؤولیت چند برابر شده است. نیاز است به گروهی که خدمات ارائه می‌کنند،  توجه ویژه‌ای شود.

حسینی با بیان اینکه بخش درمانی خصوصی در فردیس توانمندی کافی و آمادگی لازم  برای کمک به مسؤولان در رفع مشکلات و در صورت نیاز، جبران کمبود نیروی انسانی دولتی در هر حوزه‌ای را دارد، افزود: با توجه به آشنایی پزشکان بخش خصوصی با مشکلات حوزه بهداشت و درمان در فردیس از مسؤولان امر انتظار داریم در ستاد مقابله با کرونا شهرستان و نشست هایی که به حوزه درمان مربوط می‌شود، از اعضای  نظام پزشکی دعوت شود تا با همفکری و همراهی یکدیگر بتوانیم خدمات بهتری در حوزه بهداشت و درمان به شهروندان ارائه کنیم. 

محدودیت پروانه مطب و کوچ پزشکان جراح از فردیس

وی با اشاره به مشکلات پزشکان بخش خصوصی فردیس  و موانع موجود برای ارائه خدمات درمانی به بیماران، اظهار کرد: محدودیت‌ها در مورد پروانه مطب پزشکی مانع ارائه خدمات بسیاری از  پزشکان متخصص به ویژه جراحان، به مردم فردیس است.

رئیس نظام پزشکی فردیس گفت: با  توجه به اینکه به لحاظ قانونی پزشکان نمی توانند دو پروانه مطب در دو شهر داشته باشند، با مستقل شدن شهرستان فردیس از کرج، پزشکان متخصص که پروانه مطب در کرج دارند، نمی‌توانند در فردیس هم مطب داشته باشند و فعالیتشان در فردیس ممنوع است. به ویژه پزشکان جراح که با توجه به نبود بیمارستان در فردیس، در صورت داشتن مطب در فردیس، فعالیتشان در کرج ممنوع است و سازمان‌های بیمه گر نمی‌پذیرند که این پزشکان بیمارانشان را به بیمارستان‌های کرج ارجاع دهند،  بنابراین پزشکان جراح  تمایلی به ارائه خدمت در فردیس ندارند. 

وی یادآور شد: فردیس با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر به حضور جراحان متخصص، تشخیص سریع  و درمان به موقع بیماران نیاز دارد، اما با نبود بیمارستان در این شهر و محدودیت داشتن دو پروانه مطب برای پزشکان، شاهد کوچ متخصصین و جراحان از فردیس و محروم شدن مردم از خدمات ویژه این پزشکان هستیم که این امر هزینه های تردد به کرج را به بیماران  فردیسی تحمیل می‌کند. 

محدودیت پروانه مطب را از فردیس بردارید 

حسینی با بیان اینکه مشکلات قانونی در شرایط خاص قابل اصلاح است، گفت: اگرچه با مساعدت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز این مشکل به صورت موقت مرتفع شده و برای  انتخاب یک شهرو اخذ پروانه مطب به پزشکان مهلت داده شده است، اما با توجه به نبود بیمارستان در فردیس  و شرایط بحران کرونا از مسؤولان ذیربط  درخواست داریم فردیس را ویژه ببینند و این محدودیت‌ها را از  فردیس بردارند. این موانع می‌تواند با همکاری مسؤولان حاکمیتی استان و شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی البرز و سازمان‌های بیمه گر حل شود تا بتوانیم برای ارائه خدمات درمانی بهتر از حضور اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی در ادامه  به مشکل دیگری ناشی از نبود بیمارستان برای صنف داروسازان فردیس اشاره کرد و افزود: با توجه به نبود بیمارستان در فردیس و عدم توزیع داروهای بیمارستانی از جمله رمدسیویر در داروخانه‌های فردیس،  تجویز این داروها توسط پزشکان، بیماران را با تحمیل هزینه های گزاف و گاهی بازار سیاه دارو مواجه می‌کند. 

رئیس نظام پزشکی فردیس با تاکید بر اینکه سهمیه فردیس از داروهای بیمارستانی  باید مشخص شود، اظهار کرد: اگرچه فردیس بیمارستان ندارد اما با توجه به نیاز بیماران، سهمیه بیماران فردیس از داروهای بیمارستانی از جمله انسولین، داروهای کرونا، سرم و غیره می‌تواند در اختیار داروخانه‌های درمانگاه‌ها و یا تعدادی از داروخانه‌های منتخب قرار گیرد تا مردم دچار سرگردانی نشوند. این مشکل با تلاش انجمن و نماینده داروسازهای فردیس و مساعدت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز تا حدودی مرتفع شد اما پاسخگوی نیاز بیماران این شهر ۷۰۰ هزار نفری نیست.

وی همچنین با اشاره به دردسرهای الکترونیکی شدن نسخه‌ها برای بیماران و داروخانه‌ها، بیان کرد: الکترونیکی شدن نسخه ها موجب شده اگر داروها در داروخانه‌ای ناقص باشد، بیمار نمی‌تواند در داروخانه ای دیگر مابقی داروها را تهیه کند. بنابراین تقاضا داریم به اندازه کافی به داروخانه‌ها سهمیه داده شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظام پزشکی فردیس مستاجر شبکه بهداشت است، گفت: نظام پزشکی فردیس بیش از ۴ سال است که مستاجر است و با حق عضویت ناچیز اعضا می‌چرخد. برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، از مدیران شهری تقاضا داریم زمینی را به نظام پزشکی فردیس اختصاص دهند تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی ساختمان مناسبی برای اداره نظام پزشکی شهرستان فردیس و ارائه خدمت بهتر به شهروندان بسازیم.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه درمان بر عهده افرادی است که صلاحیت و تخصص درمان را دارند، از مردم تقاضا کرد: در صورت مشاهده خدمات درمانی توسط افراد غیرمتخصص که موجب عدم اعتماد مردم شده و به ارتباط سالم پزشک و بیمار ضربه می زند، موارد را به نظام پزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا