سیاسی

گسترش بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز با ورود بخش خصوصی

گسترش بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز با ورود بخش خصوصی

– اخبار سیاسی –

رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره اهمیت ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز که در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است، گفت: در بحث خصوصی سازی در اقتصاد مبحثی تحت عنوان آزاد سازی داریم یعنی باید دولت و حاکمیت چارچوب هایی را تعیین کند که چارچوب های تنظیم مقرراتی است که در آن چارچوب بخش خصوصی بتواند فعالیت اقتصادی خود را تعریف کند و سرمایه گذاری انجام دهد.

وی ادامه داد: این قوائد از یک سو شامل حفاظت سرمایه بخش خصوصی و غیر دولتی می شود و از سوی دیگر هم برگشت سرمایه و سود معقول بخش خصوصی تضمین می شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: از سوی دیگر برای ورود بخش خصوصی یک چارچوبی تعیین شده تا بخش خصوصی بعد از ورود به این عرصه ها حقوق شهروندان را تامین کند و ارتباط با سایر کسب و کارها تحت عنوان بی تو بی تعیین شود.

تقی پور با بیان اینکه این مباحث در بحث آزاد سازی دارای اهمیت است گفت: در راستای آزاد سازی بود که مجلس در برنامه هفتم و در ماده ۱۵ مصوب کرد که بخش خصوصی هم به استخراج و توسعه میادین نفت و گاز ورود کند و این بهره برداری فقط در اختیار شرکت ملی نفت نباشد.

وی ادامه داد: طبیعتا سرمایه گذاری بخش خصوصی در استخراج توسعه و بهره برداری از میادین نفت و گاز قطعا منجر به رونق و توسعه بهره برداری از این بخش ها می شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: در این نوع ورود بخش خصوصی هم منافع سرمایه گذاران تامین می شود و هم منابع بنگاه های اقتصادی تامین می شود و از سوی دیگر منافع ملی مردم آورده بیشتری برای اداره امور کشور دارد.

تقی پور گفت: طبیعتا این اقدام باعث ثروت سازی برای کل کشور می شود اصطلاحا یک مصوبه برد برد برای دولت و بخش خصوصی است. هم بخش خصوصی می تواند از این سرمایه گذاری سود  کافی به دست بیاورد و هم کشور می تواند به توسعه اقتصادی برسد و به اهداف توسعه و رشدی که در برنامه هفتم تعیین شده دست پیدا کند.  

این نماینده مجلس یازدهم گفت: رویکرد رهبری و توصیه آنها در بحث اقتصاد مردمی سازی اقتصاد است طبیعتا راه اصلی مردمی سازی اقتصاد هم ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی است البته به شرط اینکه یک سازمان تنظیم مقررات قوی ایجاد شود و این موارد را در پروانه هایی که صادر می کند لحاظ کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا