گلستان

تامین زمین برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در گلستان/ ضرورت ارتباط مراکز فناوری با دستگاه‌های اجرایی در گلستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در آیین افتتاحیه کارخانه فناوری گرگان با حضور سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» اظهار کرد: آمادگی هرگونه حمایت از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان را داریم و از آنها حمایت می‌کنیم در این زمینه سورنا ستاری «معاون رئیس‌جمهور» نیز قول مساعدت دادند.

وی از کار جهادی عوامل کارخانه نوآوری گرگان تقدیر کرد و گفت: بعد از دو کار مجاهدانه این کارخانه آماده شد که تلاش این افراد نمایانگر این است اگر بخواهیم کاری را با نگاه جهادی انجام دهیم بسیاری از کارها قابلیت انجام دارد.

* ارتباط بین مراکز فناوری با دستگاه‌های اجرایی استان را مطالبه می‌کنیم

استاندار گلستان تصریح کرد: استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در این سلسله مراتب زمینه تحقق ایده‌های خلاق و تبدیل آن به محصول و در نهایت رشد و توسعه را فراهم می‌کند.

زنگانه ابراز کرد: در کشورهای توسعه‌یافته مدیرانی لایق و شایسته در نظر گرفته می‌شوند که همواره ارتباط بین بخش اجرایی و یا بخش آموزشی، پژوهشی و نوآوری را حفظ کنند.

وی یادآور شد: ارتباط بین مراکز فناوری با دستگاه‌های اجرایی استان را مطالبه می‌کنیم و نمایندگان جامعه نخبگانی و خبرگانی به عنوان عضو مدعو به صورت موضوعی در هر یک از این شوراها و کمیته‌ها باید حضور داشته باشند.

* حداقل برای ۱۰ الی ۱۵ سال آینده فضای کارخانه نوآوری برای مراکز فناوری قرار گیرد/ هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی استانداری برای مراکز فناوری انجام می‌شود

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر و پیوسته با مراکز فناوری را فراهم می‌کنیم، اظهار کرد: زمینه حمایت و پشتیبانی بین این دو بخش، امکان توسعه استان را تسهیل و تسریع می‌کند.

زنگانه با بیان اینکه هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی استانداری برای مراکز فناوری انجام می‌شود، تصریح کرد: از شهردار گرگان می‌خواهم تا نسبت به تمدید فضا برای مراکز فناوری اقدام کند و حداقل برای ۱۰ الی ۱۵ سال آینده این فضا برای مراکز فناوری قرار بگیرد.

گفتنی است سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» برای افتتاح چهار پروژه فناوری وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان مرکز استان گلستان شد.

صبح امروز سورنا ستاری با استقبال رسمی استاندار گلستان و مسوولان به منظور بازدید از طرح‌ها و افتتاح چهار پروژه فناوری وارد گلستان شد.

از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان می‌توان به افتتاح «خانه خلاق و نوآوری تقوی» و یا «خانه خلاق گرگان» که در فضای بافت قدیم شهرستان گرگان صورت می‌گیرد اشاره کرد «خانه خلاق گرگان» مساحتی حدود یک‌هزار مترمربع را داراست.

افتتاح «سالن مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ» دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با مساحتی قریب به یک‌هزار مترمربع واقع در ابتدای جاده شصت‌کلاته این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان است که با افتتاح این پروژه‌ها تاحدی مشکل زیرساخت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق در استان گلستان مرتفع می‌شود.

بازدید از «مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری» واقع در جاده توسکستان استان گلستان، افتتاح خط تولید پایلوت «لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی» در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان و برگزاری جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به استان گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا