فرهنگ و هنر

پناهیان: برخی می‌خواهند بی‌بند و باری را به یک جریان مدیریت‌شده تبدیل کنند

پناهیان: برخی می‌خواهند بی‌بند و باری را به یک جریان مدیریت‌شده تبدیل کنند

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌  حجت الاسلام پناهیان در نوزدهمین سوگواره هنر و حماسه که در دانشگاه هنر پردیس باغ ملی برگزار شد، گفت: اساساً باید از این سؤال که «آیا باید هنرمند عارف باشد؟» اینگونه عبور کرد که مگر همه نباید عارف باشند؟ در جامعه‌ای که دین‌گریزی باب می‌شود، آن موقع است که ما باید عده‌ای دیندار پیشتاز داشته باشیم و پیشتازی در دین یعنی عارفانه زیستن.

وی افزود: وقتی ماهواره باب می‌شود، باید افرادی داشته باشیم که خود را از دیدن برنامه‌های تلویزیون هم باز دارند و بگویند وقت من را تلف می‌کند. مگر آدم تمام غذاهای حلال عالم را می‌خورد؟ مساجد ما باید همه سرشار از دین‌داری عارفانه باشد. مساجدی که گفت‌وگوی عرفانی در آن باب نباشد، معلوم است که خلوت می‌شود، معلوم است که به آسایشگاه سالمندان تبدیل می‌شود.

پناهیان با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند جامعه ایران امروز ما را به عقب برگردانند و به این ترتیب تمام قدرت رسانه‌ای خود را نیز به کار می‌برند، گفت: خیلی بد است که ایرانیان در عارفانه زیستن به حد قلیلی بسنده کنند. ما مشهور به پیشتازی هستیم؛ از شهید حججی تا شهید قاسم سلیمانی همه پیشتاز بودند و از زندگی عادی فرار کردند، زندگی آنها عارفانه بود.

پناهیان: دین را با دشمنانش باید شناخت

وی افزود: بعضی از افراد بی‌بندوباری را می‌خواهند به یک جریان مدیریت شده قوی تبدیل کنند، پس مساجد ما مرده‌اند؟ جوانان انقلابی ما مرده‌اند؟ کسی که از بی‌بندوباری سازماندهی شده صحبت می‌کند، اما مسجد محله‌اش جلسه عرفانی خلوتی دارد، نشان می‌دهد که بی‌عرضه است. در فرهنگ ما مسجد یعنی محل نماز، نماز یعنی قرائت قرآن، قرآن یعنی اهل بیت و اهل بیت بدون روضه امام حسین نشدنی است. دین‌داری عارفانه، شیرینی دین است.

 

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا