چهارمحال و بختیاری

نمایش کَل از چهارمحال و بختیاری برگزیده بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر شد

نمایش کَل از چهارمحال و بختیاری برگزیده بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده چهارمحال وبختیاری، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : آیین پایانی بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی قبل در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و در مجموع‌ با نظر هیات داوران ۲ نمایش صحنه‌ای و خیابانی به عنوان اثر برگزیده این بخش به اختتامیه این رویداد بین‌المللی معرفی شدند.

پیام احمدی افزود بر این اساس نمایش صحنه‌ای کَل کاری از هنرمندان چهارمحال‌ و بختیاری به کارگردانی مصطفی محمدی‌دوست‌ توانست با پشت سر گذاشتن‌ ۱۲ رقیب هنری خود در بخش فراگیر، جواز حضور در اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به دست آورد.

به گفته وی : همچنین این نمایش در قسمت‌های موسیقی، کارگردانی، بازیگری زن و بازیگری مرد نیز چندین لوح تقدیر، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را از آن‌ خود کرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : محمدی‌دوست علاوه بر دریافت تندیس جشنواره و دیپلم افتخار در قسمت کارگردانی به همراه سمیه تیموری دیپلم افتخار دیگری را نیز در قسمت موسیقی برای نمایش کل‌ به خود اختصاص داد.

احمدی افزود : پری امیری و تهمینه قاسم‌پور هم برای بازی در نمایش‌ کَل، لوح تقدیر بازیگری زن را به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد : هیات داوران بخش فراگیر چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، لوح‌ تقدیر بازیگر زن همراه این بخش را هم به‌ فتانه عباسی برای بازی‌ در نمایش کَل‌ اهدا کرد و سرانجام تندیس بهترین بازیگری مرد این بخش از جشنواره به امیرمحمد اسدی دیگر بازیگر نمایش کَل رسید.

گفتنی است، نمایش ۴۰ دقیقه‌ای کَل به صورت فیزیکال طراحی شده است و با الگوبرداری از یک داستان کهن بختیاری، تأثیرات منفی شکار بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد.
این نمایش در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت آفتاب نیز انتخاب شد.

در نمایش صحنه‌ای کَل ۱۲ هنرمند از گروه نمایشی آستاره فارسان اجرای نقش‌ها را برعهده دارند که ۶ نفر از آنان دارای معلولیت‌های بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و کوتاه قامتی هستند.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی در تهران آغاز شده است و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد که برای نخستین بار بخش فراگیر ویژه هنرمندان توان‌خواه‌ نیز به آن افزوده شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا