اصفهان

تجلیل از پیشگامی اصفهانی‌ها در ۸ دی ۸۸/ فتنه‌گران برای مردم هزینه‌تراشی کردند

علیرضا احساندوست، کارشناس مسائل سیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان پیرامون فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: نهم دی‌ماه یک مقطع مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است؛ مقدمه این نهم دی ماه حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که برنامه‌ریزی دشمن خارجی توانست سایه خودش را بر انتخابات بیندازد و قطعا این مراحل، برنامه‌ریزی خارجی داشت.

وی ادامه داد: از گذشته روی همین مقطع و موضوع متمرکز شده بودند، برنامه‌ریزی و هزینه کرده بودند تا بتوانند کشور را با بهانه انتخابات به آشوب بکشانند که متاسفانه نقشه دشمن موفق شد و به واسطه کسانی که مردم در آن دوره انتخابات به آن‌ها اقبال نداشتند هشت ماه کشور را با آشوب و فتنه روبرو کردند.

احساندوست با بیان اینکه آن مدت برای نظام و مردم بسیار هزینه تراشیدند، افزود: هزینه مادی آن از یک سو و هزینه معنوی آن هم در طرف دیگر بود که مشارکت بالای ۸۰ درصد مردم را خیلی راحت توانستند به چالش بکشانند و آبروی نظام را تهدید کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: فارغ از صحبت‌های انتخاباتی دشمن توانست با برنامه و تدارکات مناسب عوامل داخلی خودش را فعال کند و چیزی حدود هشت ماه کشور را به تنگنای سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی بکشانند که شدت تحریم‌ها بعد از انتخابات هم چند برابر شد.

وی اظهار داشت: بنابراین نباید صرفا نهم دی ماه را بدون توجه به عقبه آن مورد توجه قرار دهیم، در این حادثه دو جریان موفق بودند، یکی رهبر معظم انقلاب بودند که با زحمات تبیینی سره را از ناسره برای مردم مشخص ساختند و ضلع موفق دیگر مردم بودند که اوج حضور و بصیر‌ت‌شان در هشتم و نهم دی‌ماه بود.

احساندوست با اشاره به اینکه در شهرهای محدودی از جمله اصفهان در هشتم دی ماه به صحنه آمدند، افزود: مردم در این حرکت مردمی از یک سو بصیرت خود را به رخ کشیدند و از سوی دیگر هم پیروی خودشان را از مقام معظم رهبری نشان دادند و اصفهانی‌ها هم که در این مسیر پیشگام بودند.

با صبر انقلابی به دولتی که میراث‌دار کم‌کاری‌ها است کمک کنیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور یک روز زودتر در هشتم دی ماه سال ۸۸ و حرکت خودجوش و مردمی اصفهانی‌ها، به عنوان برگ زرینی در تاریخ مبارزاتی و انقلابی مردم اصفهان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در قضیه انتخابات سال ۸۸ و نهم دی ماه که روز بصیرت و ولایت نام‌گذاری شده به مانند دیگر بزنگاه‌های انقلاب، مردم از خودشان حرکت جهادی نشان دادند، افزود: در شرایط امروز کشور هم با توجه به روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی سیزدهم همان بصیرت است که می‌تواند در کمک به دولت مستقر تنگناهای اقتصادی و معیشتی را با یک صبر انقلابی اداره کند.

احساندوست اظهار داشت: می‌توان با بصیرت و صبر انقلابی به دولتی که میراث‌دار همه کم‌کاری‌ها و مشکلات بوده کمک کرد تا معضلات موجود را حل کند و چرخ کشور را به ریل اصلی خودش مستقر کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همین مسأله هم نیازمند یک بصیرت و هوشمندی انقلابی است، افزود: به ویژه در بحث جنگ روانی که دشمن این روزها تلاش می‌کند تا انعکاس بدی در تحولات دولتی داشته باشد، آن بصیرت و هوشمندی نهم دی‌ماه نباید متوقف شده باشد و در این روزها هم باید به کار آید و مردم و نخبگان با اتحاد استراتژیک نقشه دشمن را رسوا کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا