خوزستان

سرنوشت پرحاشیه و مبهم شهرداری بندرماهشهر

به گزارش برگزیده های ایران از بندرماهشهر، پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان و حواشی مختلفی از اختلافات اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار، روز گذشته بالاخره حسین صفری را با چهار رای موافق و دو رای مخالف به عنوان شهردار معرفی کردند.

اما پس از آن فرماندار بندرماهشهر به عنوان رئیس هیئت تطبیق شهرستان پس از سکوت طولانی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی اعلام کرد نتیجه بررسی گزینه شهرداری، دو هفته دیگر اعلام می‌شود و در این مصاحبه اذعان داشته معرفی گزینه شهرداری اقدامی شتابزده از سوی اعضای شورای شهر بندرماهشهر بوده است.

در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو اشاره می‌کند متأسفانه اعضای شورا در مهلت یک ماهه برای انتخاب شهردار به نتیجه لازم نرسیده و این مسأله مطابق قانون تخلف بوده و مراتب امر به استانداری اعلام و منجر به تذکر جدی از سوی استانداری خوزستان شد.

در همین جا به نامه‌ای از مدیریت کل امور شهری استان اشاره می‌کنیم که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شده بود و در آن با وجود پذیرش تخلف صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر اما اختیار آنان را برای انتخاب شهردار بدون اشاره به لزوم هماهنگی با فرمانداری آن شهرستان بلامانع دانسته است.

حال با این تفاسیر باید دید چگونه بدون اعلام نتیجه رسیدگی به تخلف صورت گرفته از سوی اعضای شورا، اختیار انتخاب شهردار به آنان داده شده است، در شرایطی که انتخاب گزینه نهایی از نظر رئیس هیئت تطبیق شهرستان اقدامی شتابزده بوده است.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از سوءاستفاده از امضای دو نفر از اعضای شورا توسط رئیس شورا خبر می‌دهد که نشان از همان اصرار قابل تامل رئیس شورا برای به رساندن حسین صفری به کرسی شهرداری بندرماهشهر دارد.

این تلاش در ابتدا به علت برگزاری جلسه در خارج از مهلت قانونی بی‌نتیجه ماند اما در جلسه‌ای دیگر پس از ایجاد حواشی‌های جدید بالاخره حسین صفری را به عنوان شهردار معرفی کردند که حال باید منتظر اعلام نتیجه بررسی آن تا دو هفته دیگر از سوی فرمانداری بود.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر شهروندان به دنبال روشن شدن آن هستند، نتیجه بررسی تخلفات صورت گرفته از سوی اعضای شورا است که در صورت آشکار نشدن زوایای مختلف، آنان را بیش از پیش نگران آینده شهرشان می‌کنند.

به گزارش برگزیده های ایران، بنابراعلام فرمانداری بندرماهشهر، جلال دریس عضو اصلی شورا نیز مطابق ابلاغ استانداری، می‌تواند به دیگر اعضای شورا ملحق و مراتب امر به شورای بندر ماهشهر اعلام و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا