اجتماعی

مهمترین ثمره و تأثیر حج چیست؟ + فیلم

مهمترین ثمره و تأثیر حج چیست؟ + فیلم

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت الاسلام والمسلیمن ناصر رفیعی با بیان اینکه حج عبادتی است که عزم و اراده انسان را قوی می‌کند، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که ما به آن نیاز داریم، تقویت عزم است چراکه قالباً اراده‌مان ضعیف است که نمی‌توانیم گناه و وسواس را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه در دعای کمیل می‌گوییم وَاشدُد عَلَى العَزیمَهِ جَوانِحی خدایا عزم ما را درکارها قوی کن، ادامه داد: چرا حج عزم را قوی می کند؟ به دلیل اینکه «نَه» در ‌آن زیاد است؛ اگر انسان توانست جایی «نَه» بگوید، عزم و اراده اش قوی می شود.

در روزه‌داری هم همینطور است؛ در روزه “نه”‌های زیادی وجود دارد، نباید آب خورد، نباید غذا خورد، نباید غبار غلیظ به حلق رساند، نباید سرمان در آب فرو کنیم.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: کسی که می‌تواند در ماه رمضان از حلال‌های منع شده در طول روز صرف نظر کند، پس می‌تواند حرام را هم در غیر ماه رمضان ترک کند بنابراین روزه عزم را قوی میکند و حج هم همینطور است.

حج تمتع , حج تمتع 402 , زائران , وی افزود: در حج آزار یک حشره و حیوان هم جایز نیست، از همه مظاهری که برای زیبایی است، پرهیز میشود، عطر نمی‌زنند، لباس دوخته نمی‌پوشند، در آینه نگاه نمی‌کنند، رابطه همسران با یکدیگر قطع می‌شود، کسی که این موارد را رعایت می‌کند پس می تواند مرتکب حرام نشود.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: به عقیده بنده مهمترین تاثیر حج دو چیز است؛ نخست تقویت عزم و دیگری روح تسلیم؛ حج تسلیم را در انسان قوی می کند. غیر از بحث فلسفه و اسرار حج که جای خودش را دارد، حج در ما روح تسلیم ایجاد می کند یعنی خدایا ما تسلیم هستیم و هر آنچه تو گفتی را انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: به عقیده بنده ثمره این سفر تقویت اراده به واسطه اجتناب از حلال ها و همچنین تقویت روح تسلیم است همانطور که حضرت ابراهیم وقتی خانه خدا را ساخت این دعا را کرد «وجعلنا مسلمین لک» هم خودم و هم فرزندم را و هم امت و ذریه من را تسلیم قرار بده.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا