البرز

تخصیص قطره چکانی بودجه متروی کرج/قرار بر راه‌اندازی پروژه بود نه بهره برداری!

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، عباس سعیدی کیا، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، ضمن تشریح آخرین وضعیت متروی کرج، گفت: با پیشرفت خوبی که در اولویت اول داشته‌ایم، برای انجام تست گرم آمادگی داریم اما همچنان تامین نقدینگی باعث تاخیر شده است؛ البته بحث راه‌اندازی پروژه متروی کرج در میان بود و قرار بر بهره برداری از آن نبود!

این مقام مسؤول توضیح داد: در اصطلاحات پروژه مترو، رسیدن پروژه به مرحله انجام تست گرم را راه‌اندازی می‌گوییم. پس از راه‌اندازی، برای بهره‌برداری ملزومات دیگری نیاز است که ضرورت دارد برای حضور ایمن مسافران حتماً اجرایی شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج ادامه داد: باید برای افکار عمومی روشن شود که پروژه مترو پیش از بهره‌برداری نیازمند انجام تست‌های فنی مختلفی است که اصطلاحاً به آن راه‌اندازی می‌گوییم که با توجه به عدم تامین نقدینگی و مشکلاتی که بابت تعمیرات اساسی قطارها داشتیم، با تاخیر مواجه شدیم.

سعیدی کیا اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل پروژه در سه حوزه است که استانداری البرز می‌تواند در رفع موانع تأثیر بسزایی داشته باشد و پیش از هر چیز مسئله تامین نقدینگی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه مبلغی که برای خط دو قطار شهری کرج مصوب می‌شود به‌صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شود که این مسئله مشکلات زیادی را برای ما و پیمانکار به وجود آورده است.

به گفته سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج مسئله استملاک از دیگر مشکلات جدی پروژه است و این در حالی است که دپو جزو ارکان مهم پروژه به شمار رفته و نمی‌توان انتظار داشت یک خط مترو بدون دپو به بهره‌برداری برسد.

سعیدی کیا اضافه کرد: مشکل دیگر ما در بخش تجهیزات است که بر اساس مصوبات دولتی مجبور به تأمین تجهیزات ساخت داخل هستیم. ازآنجایی‌که برخی از تجهیزات مترو تولیدکننده انحصاری در خارج از کشور دارد، تأمین نمونه‌های مونتاژ شده داخلی قیمتی بسیار بالاتر و کیفیت پایین‌تر از نمونه اصلی دارد و این مشکل باعث می‌شود پیمانکار پروژه دچار زیان شود.

وی گفت: امیدوارم با وضعیت مطلوبی که پروژه خط دو قطار شهری کرج دارد و پیشرفت قابل‌توجهی که حاصل‌شده، مسئولان استان برای حل مشکلات و افتتاح پروژه، منافع شهروندان را در نظر بگیرند و مدیریت شهری را در تحقق این مهم یاری کنند.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا