لرستان

تخصیص ٧٩٣٧ میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر رئیس جمهور به لرستان/ سد معشوره و راه آهن اعتبار ویژه و جداگانه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، عصر امروز نشست خبری فرهاد زیویار استاندار لرستان در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان که به منظور بیان دستاوردها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان پرداخت و گفت: از حیث عدد و اعتبار سفر ریاست جمهوری به لرستان در قیاس با سایر سفرهای استانی بیشترین مصوبه را داشته است.

وی افزود: در مجموع ١٧٠ مصوبه در سفر ریاست جمهوری به لرستان داشتیم در حالی که در سایر سفرهای استانی به صورت میانگین ١٠٠ مصوبه را شاهد بودیم. 

افزایش چشمگیر اعتبارات لرستان در سال ۱۴۰۱

استاندار لرستان در خصوص میزان اعتباری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان گفت: در خلال سفر رئیس جمهور به استان در مجموع ٧ هزار و ٩٣٧ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که ۶ هزار و ٧۵٣ میلیارد تومان از آن از اعتبارات دولتی است. 

وی با بیان اینکه ٧٧٢ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای استان مورد توافق قرار گرفته است، عنوان کرد: به منظور تسریع در ساخت محور خرم‌آباد_ پل‌دختر اخیرا در جلسه‌ای که با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار داشتیم مقرر شد اعتبار جدیدی به پروژه تزریق شود. 

رتبه دهم اعتبارات سرمایه ای و رتبه چهاردهم در اعتبارات عمرانی

زیویار در خصوص بودجه مربوط به استان در بودجه ١۴٠١ نیز تصریح کرد: در حوزه اعتبارات سرمایه‌ای استان لرستان در بودجه سال آینده شاهد رشد ۴۴ درصدی هستیم و در این زمینه رتبه دهم کشور را داریم.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات نفت و گاز نیز لرستان در بودجه سال آینده ٣۵.۵ درصد رشد اعتباری خواهد داشت و این در حالی بوده که میانگین کشوری رشد اعتبار در این حوزه ٢٢.۵ است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه اعتبارات توازن نیز استان در بودجه سال ١۴٠١ رتبه هفتم را دارد، افزود: در مجموع اعتبارات حوزه عمرانی استان لرستان در سال ١۴٠١ رشد مناسبی داشته و در مجموع رتبه چهاردهم کشور را داریم.

راه‌اندازی صندوق عدالت و پیشرفت توسط دولت برای احیا ظرفیت های راکد

وی در خصوص احیاء واحدهای راکد غیرفعال نیز تصریح کرد: در این راستا ابتکاری از سوی دولت در نظام بودجه ریزی در نظرگرفته و آن راه‌اندازی صندوق عدالت و پیشرفت است؛ دولت در این صندوق همه استان‌ها را به یک شکل و به طور مساوی می‌بیند که این نوع نگاه برای استان‌های کم برخوردارتری مانند لرستان مثمر ثمر خواهد بود.

زیویار در ادامه به بحث توسعه فرودگاه خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که بدنبال آن هستیم افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد است.

وی به حواشی ایجاد شده در خصوص استفاده از پله هواپیمایی متعلق به استان کرمانشاه در سفر رییس جمهور به لرستان اشاره کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری دستاوردهای بسیار بزرگی داشتیم که بعضا در فضای مجازی در سایه حواشی که در خصوص پله هواپیما ایجاد شد قرار گرفت. این پله که از استان کرمانشاه به لرستان آمد در سفرهای رئیس جمهور به استان‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۱۰ استان از آن استفاده کرده‌‌اند. موضوعی که ما باید توجه کنیم این است که در بحث فرودگاه خرم‌آباد اولویت اول ما افزایش تعداد پروازها است و بعد از آن اگر نیاز بود پله‌ای که مورد بحث بوده و بعضا ممکن است سالی یک بار از آن استفاده شود را خریداری می‌کنیم.

سد معشوره و راه آهن لرستان در مدار توجه دولت 

وی در ادامه به بحث حق‌آبه و احداث سدها اشاره کرد و افزود: در سفر رییس جمهور به لرستان شاهد بودیم که شخص ریاست محترم جمهور در خصوص سد معشوره گفتند که این سد باید سالها قبل ساخته می‌شد و این نشان از این است که موضوع اصلی که مد نظر مردم بوده مورد توجه رئیس جمهور هم قرار دارد. راه‌آهن لرستان و سد معشوره موضوعاتی است که در سفر رییس جمهور مورد عنایت ویژه قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری هزار و ٣۴٢ میلیارد تومان مصوبه برای حوزه نیرو، هزار و ۴٠۶ میلیارد تومان برای حوزه راه و شهرسازی و حدود هزار میلیارد تومان برای حوزه جهاد کشاورزی در لرستان مصوب شد ضمن اینکه اعتبارات مربوط به سد معشوره و راه‌آهن لرستان خارج از این اعتبارات است به نحوی که مجموع اعتبارات این دو پروژه به اندازه کل اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری است.

استفاده از جوانان در سمت های مدیریتی

وی در خصوص انتصاب مدیران و دخالت در این مقوله نیز اظهار داشت: یکی از مسائلی که من به آن توجه دارم و انجام خواهم داد این است که حدود ۴۰ درصد انتصاباتم حتما از بین جوانان نخبه و صاحب فکر خواهد بود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید توجه کنیم این است که در انتصاب مدیران ممکن است برخی افراد بخواهند از سر دلسوزی به ما مشاوره بدهند اما ما هرگز تحت تاثیر عوامل بیرونی تصمیم نمی گیریم و در انتصابات صرفا بر روی شایستگی افراد توجه خواهیم داشت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا