سمنان

تدابیر استاندار سمنان برای مدیریت کم‌آبی

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با مدیرکل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان که در سالن جلسات سازمان آب و فاضلاب استان برگزار شد، اظهار کرد: نباید منتظر ماند تا بحران و اتفاقی رخ دهد و پس از آن به فکر راهکار و چاره‌جویی بود؛ بلکه باید از حالا با برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی در این خصوص پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات خدمات‌رسانی در استان سمنان، پراکندگی زیاد مناطق شهری و روستایی است، گفت: کمبود منابع آبی، موجب نگرانی است و بنابراین باید برنامه‌های اصلاحی در خصوص بهبود شیوه‌های مصرف را ارائه و اجرا کرد.

استاندار سمنان با تأکید بر تشکیل ستاد مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان گفت: اختلاف آمار همواره موجب ایجاد مشکل در تصمیم‌گیری‌هاست؛ بنابراین شرکت آب و فاضلاب در کمتر از یک ماه فرصت دارد بانک اطلاعاتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را احصا کند.

هاشمی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت اطلاعات مربوط به روستاهای خودگردان، میزان هدررفت احتمالی آب و تعداد روستاهای دارای تنش آبی را احصا کند.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم، مدیریت اصلاح شبکه‌های انتقال آب روستایی به دهیاری‌ها واگذار شود، اظهار کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که باید در مصرف آب فرهنگ‌سازی مناسب به عمل آمده و در این خصوص از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی و تریبون‌ها، استفاده کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از چاه‌های آب آشامیدنی استان احصا و ارائه شود، عنوان کرد: پایش تصویری و حفاظت از مخازن آب، کلرزنی و رعایت دقیق دستورالعمل‌هایی بهداشتی از مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.‌

هاشمی با تأکید بر اینکه انتظار داریم تا شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نسبت به پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و اتمام آن اقدام لازم را به عمل آورد، گفت: بحث فاضلاب در شهرهای استان باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و از این پتانسیل استفاده مناسب به عمل آید.

وی با بیان اینکه مسؤولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به هیچ‌وجه در تابستان آینده، مشکل آب آشامیدنی نداشته باشیم، افزود: انشعابات غیرمجاز باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و قطع شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا