اقتصادی

شروع همکاری استراتژیک سوپراپلیکیشن آپ و پلتفرم باما

شروع همکاری استراتژیک سوپراپلیکیشن آپ و پلتفرم باما

ایرنا نوشت: سوپراپلیکیشن آپ، برای تکمیل سبد محصول خود و نیازسنجی بازار خودروی دست دوم، سرویس خرید و فروش خودرو را طی همکاری با پلتفرم باما به سوپراپلیکیشن آپ اضافه کرده است. این گزینه هم‌اکنون در دسترس تمام کاربران است و دو شرکت در مسیر توسعه این سرویس با یکدیگر مشارکت خواهند داشت.

باما فقط سرویس جدید برای سوپراپلیکیشن آپ نیست

آرمان فرج‌زاده مدیر ارشد اجرایی سوپراپلیکیشن آپ در خصوص این همکاری گفت: «باما فقط یک سرویس جدید برای آپ نیست؛ ما براساس یک مدل مشارکت تجاری و استراتژیک به این همکاری رسیدیم. پتانسیل موجود در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم، موقعیت چشمگیر برند باما به عنوان مرجع مورد اعتماد در بازار خودرو، تکمیل زنجیره ارزش شرکت آسان پرداخت و ظرفیت کاربران سوپراپلیکیشن آپ از جمله موضوعات مهم ما برای شروع این همکاری بود.»

فرج‌زاده در خصوص دلایل همکاری با باما گفت: «براساس بررسی‌های انجام شده و در راستای استراتژی‌های کلان گروه آسان پرداخت، حوزه خودرو به عنوان یکی از بخش‌های دارای ظرفیت رشد، برای سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شد و با بررسی گزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که باما با توجه به سهم بازار قابل توجه، به‌ویژه در دسته خودروهای با قیمت متوسط به بالا، برند خوشنام و باسابقه در این حوزه و نیز طرح‌های جدید برای توسعه کسب‌وکار، بهترین گزینه برای شروع یک همکاری استراتژیک در این زمینه است. از طرفی روند رشد و توسعه باما و رویکرد تیم مدیریتی و اجرایی آن در انتخاب باما به‌عنوان همکار استراتژیک با بازاری پرظرفیت نقش مهمی داشت.»

به گفته فرج‌زاده همکاری استراتژیک سوپراپلیکیشن آپ و پلتفرم باما در قالب یک تفاهم سرمایه گذاری دیده شده است که به سهام‌داری آپ در باما منتهی خواهد شد.

راه‌های نرفته زیادی پیش روی باما است

امیرعلی شبیری مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار باما، با اشاره به تعداد بیش از چهار میلیون معامله در سال با متوسط قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان در ایران گفت: «این بازار به لحاظ مالی و اهمیت آن در سبد دارایی خانواده‌ها، بسیار مهم تلقی می شود. ۱۵ سال پیش در باما، با یک بازار کاملا سنتی مواجه بودیم، در طول این سال‌ها توانستیم تغییراتی در عادت‌ها و فرایندهای معاملات ایجاد کنیم اما هنوز فاصله زیادی با بازارهای دنیا داریم. وقتی به خدمات و امکاناتی که به صورت آنلاین در اختیار مردم دیگر کشورها قرار می‌گیرد نگاه می‌کنیم، باید بگویم که هنوز در ابتدای راه هستیم و در این مسیر، ماموریت اصلی باما خلق راه‌حل‌هایی برای تسهیل چرخه معاملات خودرو در ایران خواهد بود.»

شبیری ادامه داد: «باما در طول سال‌های بعد از تاسیس، با توجه به رشد سریع و جریان مالی مستقل، تاکنون بدون جذب سرمایه به فعالیت خود ادامه داده بود، اما از سال گذشته و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای بزرگی که برای باما پیش‌بینی کرده ایم، تصمیم به همکاری استراتژیک و جذب سرمایه گرفتیم و از میان گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری، آپ به عنوان یک شرکت شناخته شده با تیم اجرایی قوی و خوش‌فکر و نیز با انبوه کاربران، به عنوان بهترین گزینه سرمایه‌گذار مطرح شد و خوشبختانه در مذاکرات همدلانه به تفاهم رسیدیم. همکاری باما و آپ علاوه بر ورود جریان سرمایه، باعث دسترسی گسترده‌تر باما به جامعه مخاطب آپ خواهد شد؛ جامعه‌ای که امیدوارم فعالیت باما را به بازار همه خودروها و شهرهایی که کمتر در دسترس ما هستند، برساند»

مدیرعامل باما، همچنین خاطر نشان کرد که آینده همکاری باما و آسان پرداخت، به تولید محصولاتی منجر خواهد شد که کل فرآیند خرید و فروش خودرو، از ثبت آگهی و جست‌وجو در بازار گرفته تا انتخاب خودرو و امور مالی و حقوقی معاملات را تسهیل کند و از این بابت ارزش افزوده فراوانی برای مخاطبان بازار خودرو ایجاد شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا