اصفهان

روایت معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه از رشادت‌های شهید شکرائیان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سردار سعید فرجیان‌زاده عصر امروز در مراسم استقبال از خانواده شهید حسین شکرائیان در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این شهید دانش‌آموزی انقلابی بود و دانشجویی بود که تا آخرین قطره خون‌ در مسیر امام(ره) گام برداشت.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با قرائت فرازهایی از وصیت‌نامه این شهید، به پیشینه همراهی و آشنایی خود با این شهید اشاره کرد و افزود: شهید شکرائیان دانش‌آموز نخبه دبیرستان ابن‌سینای همدان بود. او از استعداد فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و در سال ۵۶ در علم و صنعت در رشته مهندسی عمران پذیرفته شد، قبولی او در علم و صنعت تهران شروع یک تحول بنیادین در فکر و اندیشه او بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که مکاتب مختلف مسیرهای انحرافی را تبلیغ می‌کردند، شهید شکرائیان راه و خط امام را آگاهانه انتخاب کرد، کتاب‌های شهید مطهری را به عنوان پایه اصلی تفکری خود مطالعه می‌کرد و در هسته‌های مطالعاتی دانشگاه فعالانه شرکت داشت.

فرجیان‌زاده اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب در همه فعالیت‌ها و تظاهرات‌ها حضور فعال و مؤثری داشت و با پیروزی انقلاب و پس از انتخاب شهید شهبازی به عنوان فرمانده سپاه همدان که از دوستان شهید شکرائیان بود، وارد سپاه شد و فعالیت‌های گسترده‌ای را در خدمت به اسلام و مردم انجام داد.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اضافه کرد: تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دبیرستان‌های همدان از جمله کارهای مؤثر شهید شکرائیان بود که با ابتکار و خلاقیت انجام شد و جوانان را در آن سازماندهی کرد.

وی با اشاره به حضور شهید شکرائیان در سمت مسؤول روابط عمومی سپاه همدان، تصریح کرد: این شهید در این ‌مسؤولیت نقش بسیار مؤثری داشت؛ چون تبلیغات به عهده سپاه بود و به عنوان عنصر مؤثر در این عرصه ورود پیدا کرد.

فرجیان‌زاده ادامه داد: شهید شکرائیان بعد از مدتی به عنوان مسؤول نیروی انسانی سپاه شهرستان نهاوند انتخاب و نقش مهمی در جذب پاسداران این شهرستان داشت.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه افزود: شهید شکرائیان در ابتدای سال ۶۱ مجروح شد و پس از یک ماه بستری شدن در بیمارستان هم به کسی اطلاع نداد؛ چون به فکر خانواده و مادرش بود که مبادا ناراحت شود و در نهایت در ادامه عملیات مسلم ابن عقیل با رشادت تمام و فداکاری تمام به درجه رفیع شهادت نائل شد و بعد از ۲۵ سال پیکر مطهرش در ارتفاعات مشرف بر عراق کشف شد و به عنوان گمنام در این دانشگاه خاکسپاری شد و ۱۴ سال در این دانشگاه آرمید.

وی با اشاره به استقبال خوب امروز مردم و جوانان اصفهان از خانواده این شهید، گفت: پیام حضور باشکوه دانشجویان این بود که مسیر این شهید همچنان زنده است و جوانان دهه ۷۰، ۸۰ و حتی ۹۰ مسیر این شهدا را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا