اقتصادی

تولید آزمایشی شمش طلای هیرد

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از ایمیدرو، وجیه‌ا.. جعفری، در نشست با استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان های مهم معدنی کشور است که ظرفیت های قابل توجهی در این حوزه دارد و تلاش کردیم در حوزه اکتشاف، تامین زیرساخت معادن و راه انداری کارخانه های فرآوری به توسعه معدنی آن کمک کنیم.

وی افزود: توسعه خراسان جنوبی جزو برنامه های ایمیدرو است و در زمینه اکتشاف به عنوان اقدام پایه ای و اولیه برای توسعه زنجیره معدن و صنایع معدنی، ورود کرده‌ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو بر اجرای طرح های توسعه ای نظارت عالیه دارد، گفت: این سازمان بخش خصوصی را به سمت سرمایه گذاری هدایت کرده و در کنار احداث واحدهای توسعه ای، مسئولیت اجتماعی را با کمک این بخش انجام می‌دهد.

وی افزود: بدون شک، با آمادگی همکاری مسئولان منطقه ای، می توانیم زمان اجرای طرح ها را کوتاه کنیم و تلاش شده با ایجاد زیرساخت ها و تکمیل زنجیره تولید زمینه اشتغال و توسعه منطقه نیز فراهم آورده شود.

جعفری با اشاره به اینکه شواهد حاکی از وجود ذخایر بسیار مطلوبی در استان خراسان جنوبی است، تصریح کرد: البته باید به قطعیت برسیم تا بتوانیم میزان ذخایر را اعلام کنیم. تاکنون ۷ پهنه اکتشافی با مساحت ۲۵ هزار کیلومتر مربع خاتمه یافته و ۲۲ تارگت معدنی شناسایی شده است.

وی افزود: از تعداد تارگت های معدنی شناسایی شده، ۱۷ محدوده ثبت شده، ۵ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف صادر شده است. همچنین، این استان ۸ پروانه اکتشاف دارد که حدود۲۲۰ کیلومتر مربع با ذخایری از آهن، سرب و روی، طلا، مس و زغال سنگ به دست آمده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی، ۲۱۶ معدن کوچک مقیاس غیر فعال داریم، گفت: تاکنون ۲۲ معدن فعال شده و امسال نیز ۲۰ معدن فعال می شود. پیش بینی شده با فعال سازی کل معادن، حدود ۲.۸ میلیون تن به ذخایر قابل بهره برداری این استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در حال تدوین بسته های سرمایه‌گذاری است تا سرمایه گذاران با استفاده از این بسته، بتوانند نسبت به فعال سازی معادن اقدام کنند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا