کهگیلویه و بویراحمد

تزریق بیش از ۱۸۸هزار دوز واکسن کرونا درگچساران

احمد پاکدل در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران در گچساران اظهار کرد: این شهرستان در خصوص کرونا در رنگ آبی قرار دارد و مردم برای تزریق دوز سوم(یاد آوری) زودتر اقدام کنند.

وی بیان کرد: تا کنون ۶۰ هزار و ۹۴۱ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۱۷ هزار و ۷۲۳ مورد آنها مثبت بوده است.

 معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: ۱۷هزار و ۴۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.

پاکدل با اشاره به فوت ۲۲۸ نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری عنوان کرد: در حال حاضر ۵۱ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران خاطر نشان کرد: هم اکنون ۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

پاکدل اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون ۱۸۸ هزار و ۳۱۱ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۹هزار و ۲۰۳ مورد دوز اول و ۸۲ هزار و ۱۳۱ مورد دوز دوم بوده است.

پاکدل با اشاره به تزریق دوز یاد آوری واکسن در گچساران گفت: افزون بر ۱۶هزار و ۹۷۷ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.

وی با عنوان اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشوردر حال اجراست.

وی ادامه داد: تا پایان ۱۷ دی ماه سال‌ جاری افزون بر ۱۸ هزار و ۹۸۴ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۳ نفر دوز اول و ۸ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دوز دوم بوده است.

پاکدل گفت: بیش از ۹۲ درصد از دانش آموزان دوز اول و بیش از ۸۰ درصد نیز دوز دوم را تزریق کردند.

وی با اشاره به وجود امیکرون در کشور افزود: شهروندان تزریق واکسن را به عنوان پایان کرونا تلقی نکنند و با جدیت بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا