Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تشکیل کارگروه تخصصی به منظور تکمیل کتابخانه مرکزی/گره کتابخانه اراک به دست استاندار بومی باز می‌شود؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
مرکزی

تشکیل کارگروه تخصصی به منظور تکمیل کتابخانه مرکزی/گره کتابخانه اراک به دست استاندار بومی باز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، با دستور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی و به دنبال طولانی شدن روند ساخت کتابخانه مرکزی اراک صبح امروز کارگروه تخصصی رسیدگی به وضعیت این پروژه تشکیل شد.

کتابخانه مرکزی شهر اراک از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۸۴ کلنگ‌زنی و بیش از ۱۰ سال از عملیات احداث آن می‌گذرد، اما به دلیل عدم تزریق بودجه مورد نیاز طی سال‌های گذشته، هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است.

این کتابخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع با زیربنایی معادل ۱۸ هزار متر مربع در هفت طبقه شامل ۲ طبقه پارکینگ و ۵ طبقه کتابخانه و فضای اداری در اراک طراحی شده و مخزن کتب مرجع، مخزن کتاب، چندین سالن مطالعه، کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و هنری رستوران، واحدهای تجاری، فرهنگی و اداری و آمفی تئاتر، نمازخانه، بخش صحافی، کانون نابینایان، بازارچه کتاب، سایت کامپیوتری و… از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه است.

کتابخانه مرکزی اراک که با دارا بودن ۲۵۰۰ متر زیربنا بزرگترین کتابخانه مرکزی عمومی کشور لقب گرفته، بعد از گذشت بیش از یک دهه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی سال‌های گذشته علیرغم وعهد مسوولان مبنی بر افتتاح و راه‌اندازی در بازه‌های مختلف زمانی هنوز تکمیل نشد که حال باید دید با تشکیل کارگروه تخصصی چه اتفاقی برای این پروژه عظیم فرهنگی استان رقم خواهد خورد.

«کتابخانه ملی اراک همچنان بلا تکلیف است» سوژه ای است که در سامانه برگزیده های ایران من به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا