آذربایجان شرقی

تشکیل ۵۳۰۰ پرونده تخلفات ۳ هزار میلیارد ریال صنفی / کشف ۳۸ میلیارد ریال کالای قاچاق

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، یوسف پایدار امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بخشی از عملکرد ۷ ماهه امسال ، از انجام بیش از ۱۰۵ هزار بازرسی و ۵ هزار و۳۰۰ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۳.۱۱۶ میلیارد ریال در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری سایر دستگاههای متولی انجام گرفته، گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت رسیدگی به گزارش ها و شکایات دریافتی از طریق درگاههای متعدد سازمان نظیر سامانه تلفنی ۱۲۴ ستاد خبری، طی مدت یاد شده حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی دریافت و رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل بسیار خوب اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی، اداره کل غله، استاندارد و اماکن در فرآیند گشت‌های مشترک نظارتی، افزود: در ۷ ماهه نخست امسال، حدود ۸ هزار و ۵۰۰ گشت مشترک انجام و یک هزار و ۶۵ پرونده تخلفاتی به ارزش ۹۶۴.۱۵۳ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر روند تامین و توزیع کالاهای اساسی از طریق بازدیدهای میدانی و نظارت‌های سیستمی، ادامه داد: قند و شکر، روغن نباتی، برنج ، نهاده های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، پتروشیمی و سیمان از جمله مهمترین کالاهایی بوده‌اند که در سال جاری موضوع نظارت ها را تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: در ۷ ماهه نخست امسال حدود ۵ هزار و ۲۰۰ بازرسی در حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق انجام شده و این نظارت ها منجر به تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلفاتی به ارزشی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال شده است.

پایدار خاطر نشان کرد: انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری، موبایل، اقلام سلامت محور ( بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی )، مواد غذایی و البسه، پوشاک و کیف و کفش از جمله مهمترین اقلام بازرسی شده در این بخش بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا