سیاسی

واکنش آیت الله علوی بروجردی به حملات حماس به اسرائیل /کودک‌کشی و زن‌کشی محکوم است اما تفاوت ظالم و مظلوم را هم متوجه شوید

واکنش آیت الله علوی بروجردی به حملات حماس به اسرائیل /کودک‌کشی و زن‌کشی محکوم است اما تفاوت ظالم و مظلوم را هم متوجه شوید

آیت الله علوی بروجردی، در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود، ضمن محکوم کردن حملات علیه ملت فلسطین، ابراز داشت: ما در فلسطین شاهد یک حالت قتل عام هستیم! این حجم از بمباران های هوایی در یک منطقه بسیار محدود و پر جمعیت به نام غزه، بی سابقه است و ما با این مسلمانان مظلومی که در معرض تهاجم قرار گرفته اند، همنوائی و هم دردی داریم، نه تنها به خاطر اینکه مسلمان هستند که اگر به جماعت مسیحی در یک کشوری حمله ناجوانمردانه کنند ما آن را هم محکوم می کنیم، چرا که اینها انسان هستند و انسان دارای حقوق است و ما به کرامت انسانی قائل هستیم.

انتقاد تند و صریح علی لاریجانی از اعراب منطقه بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل /سران رژیم صهیونیستی پررو می شوند زیرا…

گفتگوی تلفنی مهم رئیسی و بشار اسد درباره طوفان الاقصی

وی بیان داشت: اینجا صحبت از غاصب و ظالم است، اینکه یک ظالم، سرزمینی را به زور غصب کند و هفتاد و پنج سال هر روز بلا بر سر مردم آنجا بیاورد، جمعیت دو میلیون و پانصد هزار نفری غزه را در محاصره قرار دهد و جلوی ارسال هر گونه مواد غذایی و دارو را بگیرد و توقع داشته باشد که این مردم مظلوم تماشا کنند و بنشینند و دست به هیچ اقدامی نزنند، فقط اطاعت کنند، این شدنی نیست! قطعا روزی طغیان می کنند!

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: تعجب بر انگیز است دنیایی که سر کشتن و اعدام یک نفر سر و صدا راه می اندازد، چطور در مقابل این کشتار و قتل عامی که دارد اتفاق می افتد نه تنها ساکت هستند بلکه طرف مظلوم را محکوم می کنند! چگونه است که هر وقت صدای این جمعیت مظلوم درمی آید، غوغایی به پا می شود و دنیا محکوم می کند اما در نظر نمی گیرند که این یک طغیان است، انسان حق دفاع از خودش را دارد، انسان حق دفاع از زن و بچه و خانه و خانمان خودش را دارد، انسان حق دفاع از سرزمین خودش را دارد!

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: حق دفاع فرق می کند با تهاجمی که ظالم می کند، ما هیچ وقت کارهای غیر صحیح را تصحیح نمی کنیم، کودک کشی محکوم است، کشتن زن و بچه محکوم است، خراب کردن خانه ها محکوم است، ما مجوز نداریم کار خلاف بکنیم، اما تفاوت ظالم و مظلوم را هم متوجه بشوید، کسی که در مقام دفاع از خودش حرکتی می کند، کسی که در مقام طغیان حرکتی می کند، با آن کسی که در مقام ظلم و در مقام سلطه دارد حرکتی را انجام می دهد، اینها با هم فرق می کنند.

آیت الله علوی بروجردی ادامه داد: در اینجا چه دنیا متوجه باشد چه متوجه نباشد قصه ای که الان دارد اتفاق می افتد یک نسل کشی و قتل عام است و فقط به عنوان اینکه فلسطینی و یا مسلمان هستند دارند کشته می شوند. فارغ از اینکه این جماعت عظیم مسلمان دارای چه عقیده ای هستند، اینها انسان هستند و باید جلوی جنایت های اسرائیل گرفته شود، اسرائیل تفکر نژاد پرستی دارد تا جایی که یکی از صاحب منصبهای اسرائیلی تعبیری داشت و گفت برای ما این فلسطینها مثل حیوان هستند ما همان طور که با حیوان برخورد می کنیم با اینها برخورد می کنیم، در حالی که اینها انسان هستند، اینها مسلمان هستند، مسلمانی که خود سازمان ملل نیز قطعنامه صادر کرده و گفته اسرائیل باید از تمام سرزمینهای اشغال شده عقب نشینی کند و ما هم نباید نسبت به این جنایات بی تفاوت باشیم که «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: این سرزمین، سرزمین فلسطین است از سازمان ملل انتظار است تا در این موارد متمدنانه و به زبان روز برخورد کند لذا لازم است تا در این سرزمین که فلسطینی و مسلمان و یهودی هستند، رفراندم جهت تشکیل حکومت برگزار کند.

آیت الله علوی بروجردی از برخی کشورهای اسلامی که به فکر عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند نیز انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که حقوق فلسطینی ها را همواره مد نظر داشته باشند.

آیت الله علوی بروجردی همچنین با اشاره به زلزله های متوالی در کشور افغانستان، ضمن همدردی با خانواده های قربانیان و آرزوی سلامتی برای مجروحین، ابراز امیدواری نمود تا کشورهای مسلمان نیز مانند کشور ایران، به مردم محروم افغانستان کمک کرده و همگان تلاش کنند تا هر آنچه در توان دارند، به رفع آلام آنها کمک شود.

۲۷۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا