اخبار ورزشی

حمله رونالدو به رکورد طارمی و مجیدی در آسیا

حمله رونالدو به رکورد طارمی و مجیدی در آسیا

کریستیانو رونالدو دیروز مقابل استقلال تاجیکستان اولین گل آسیایی خود را به ثبت رساند. آقای گل فوتبال جهان، اروپا و لیگ قهرمانان با حضور در آسیا به دنبال کسب عناوین فردی و تیمی مختلفی است، اما برای رسیدن به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا به ۴۲ گل دیگر نیاز دارد.

دژان دامیانوویچ بازیکن کهنه کار تیم های شرق آسیا در صدر گلزنان قرار دارد، این بازیکن با ۴۲ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است. او ۹ فصل در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، ۲۵ گل برای اف سی سئول و ۱۰ گل برای سوون سامسونگ کره جنوبی، ۲ گل برای بیجینگ گوان و ۵ گل برای کیتچی هنگ کنگ به ثمر رساند و در صدر گلزنان قرار دارد. دونگ گوک با ۴۰ گل، ناصر الشمرانی بازیکن عربستانی سابق الاتحاد و الکسون بازیکن گوانگژو نیز با زدن ۳۲ و ۳۰ گل، در رتبه های بعدی برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

در تاریخچه این مسابقات مهدی طارمی با ۱۴ گل زده در صدر جدول برترین گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و پس از او نام فرهاد مجیدی با ۱۳ گل و مرتضی تبریزی، آرش برهانی و امیر ارسلان مطهری با ۱۱ گل دیده می‌شود. در رتبه های بعدی علی علیپور و محمد قاضی با ۱۰ گل، مهدی رجب زاده ۹ گل، محمدرضا خلعتبری و کاوه رضایی با ۸ گل حضور دارند.

رونالدو به ۷ گل دیگر در لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد تا خلعتبری و کاوه رضایی را پشت سر بگذارد. البته کاوه به همراه سپاهان در لیگ قهرمانان حضور دارد و در بین تمام گلزنان برتر ایرانی، تنها بازیکنی است که در این مسابقات حضور دارد و می تواند تعداد گلهای خود را افزایش دهد.

۲۵۸۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا