قزوین

۹۵درصد از درآمدهای مالیاتی قزوین تحقق پیدا کرد

۹۵درصد از درآمدهای مالیاتی قزوین تحقق پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ سید محمود موسوی صانع، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری با رسانه های استان که به مناسبت دهه مبارک دهه فجر در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: مالیات یک ابزار مهم سیاست گذاری برای ایجاد تعادل در بخش های مختلف اقتصادی است و در این راستا نگاه ما حمایت از تولید نیز است که بخشی از صنایع را در برخی موارد از جمله ارزش افزوده نیز معاف کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: رویکرد ما اعتمادسازی در بین مردم است و به اظهار مودی احترام می گذاریم مگر عکس آن اثبات شود که اخیرا در سامانه مودیان این موضوع گنجانده شده است.

موسوی اظهارکرد: با کتمان درآمد به شدت مخالفیم و فرار مالیاتی را جرم می دانیم و در نگاه کلی سازمان برای وصول مالیات دفتری بنام «مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی» راه اندازی شده و مودیانی که فرار مالیاتی دارند شناسایی می شوند.

وی گفت: اخبار فرار مالیاتی بر اساس اعلام سازمان بخشی از طریق سامانه سوت زنی و پیام تلفنی «۱۵۲۶» و بخشی به صورت ارسال گزارش مکتوب دریافت می شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه با اقدامات انجام شده و گزارش های مردمی ۱۸۰میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان شناسایی و وصول شده است.

وی در ادامه از شناسایی مودیان جدید مالیاتی خبرداد و گفت: شناسایی بیش از ۲۸هزار مودی جدید مالیاتی در سال های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دریافت بیش از ۱۰هزار اظهارنامه مالیاتی جدید برای عملکردسال ۱۴۰۱ و پذیرش مالیات ابزاری بیش از ۵۲هزار و ۱۹۱مودی مالیاتی در سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاوردهای این اداره است.

موسوی افزود: توسعه سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۱۸۰مودی و استرداد بیش از ۲۱۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته و تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی مودیان فاقد اظهارنامه به ارزش بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دستاوردهای اداره کل امور مالیاتی استان قزوین است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: واریز بیش از ۲هزار و ۹۷۶میلیارد تومان عوارض پرداختی موضوع مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دی ماه امسال به دهیاری ها و شهرداری ها از دیگر خدمات این اداره است که در این زمینه با رشد ۱۱۶درصدی مواجه شده ایم.

موسوی صانع تصریح کرد: آن چه که امروز برابر قانون بودجه ۱۴۰۲ مقرر شده است، ۹۶۰۰میلیارد تومان باید درآمد مالیاتی وصول و به خزانه دولت واریز کنیم که تا امروز ۷۵۷۳میلیارد تومان معادل ۹۵درصد آن تا پایان دی ماه محقق شده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۱۰۰درصد برسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۴۳۰ مودی اظهارنامه بیشتر ارائه کردند که ۱۵درصد رشد داشت و در این میان مالیات ۲۷هزار و ۸۰۹مودی « صفر» محاسبه شد و ۴۷درصد مودیان مالیاتشان صفر شد.

موسوی اظهارکرد: مودیانی که تا پایان بهمن ماه مالیات خود را پرداخت کنند اشخاص حقیقی تا ۵۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان از بخشودگی جرائم برخوردار می شوند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا