هرمزگان

تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای مرمت و ایمن سازی بازار ساحلی بندرعباس

 به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان ظهر امروز به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور نمایندگان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این جلسه، بر لزوم استفاده از امکانات پیش بینی شده در سامانه پایش ساخت و سازها (سپاس) به منظور جلوگیری از هرگونه تصرف غیرمجاز در مناطق مختلف استان تأکید کرد.

 

علی صالحی در ادامه افزود: سامانه سپاس، یک سامانه مکان محور است که می‌تواند با استفاده از نقشه ها و تصاویر ماهواره ای، مختصات دقیق ساخت و سازهای غیر مجاز را مشخص نماید. وی همچنین تصریح کرد: استفاده از تصاویر ماهواره ای ثبت شده در این سامانه، دستگاه‌های نظارتی را برای پایش و شناسایی اقدامات مجرمانه و تغییر کاربری های غیرمجاز و واکنش فوری جهت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی یاری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: از مزایای این سامانه، وجود درگاهی واحد بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت درخواست‌ها و ردیابی و پیگیری درخواست های مطرح شده در خصوص املاک، شناسایی گلوگاه های فساد و جلوگیری از زمین خواری و ارتقای دقت، سرعت و شفافیت در ارائه خدمات و پاسخ به استعلامات می باشد.

این مقام ارشد قضایی، قابلیت دیگر سامانه سپاس را نظارت بر دستگاه‌های متولی و برخورد با ترک فعل های صورت گرفته برشمرد وخاطر نشان کرد: استان هرمزگان دومین استان کشور برای اجرای این طرح و استقرار سامانه سپاس است و انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده، ضمن تأمین بودجه و اعتبار لازم، مقدمات شروع به کار و بهره برداری از این سامانه به سرعت فراهم شود.

علی صالحی در ادامه از تشکیل کمیته تخصصی به منظور بررسی اطلاعات فنی و چگونگی اجرای این طرح در چارچوب یک قرارداد مشخص، خبر داد و ابراز امیدواری کرد، راه اندازی این سامانه در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به هنگام بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه نیز مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت غیر قابل قبول بازار ساحلی بندرعباس اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر ظاهر نازیبای این مجموعه در پی تخریب و عملیات ناقص بازسازی، شاهد عدم ایمنی و آبگرفتگی بازار در ایام بارندگی هستیم که بروز مشکلاتی را برای شهروندان، کسبه و بازاریان به همراه داشته و همین امر ضرورت تعمیر و بازسازی فوری آن را دو چندان می سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه از صدور دستور قضایی برای رفع نواقص و مرمت و ایمن سازی بازار ساحلی بندرعباس خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده باید عملیات اجرایی تکمیل رواق این بازار توسط شهرداری آغاز شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در هرمزگان همچنین ضمن تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای اتمام این پروژه، تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه ترک فعل در این خصوص، با متخلفان برخورد خواهد شد.

علی صالحی در مورد اختلاف نظر شهرداری بندرعباس با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در رابطه با اراضی مجاور بازار ماهی فروشان نیز اظهار داشت: با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان مقرر شد؛ در یک اقدام عام المنفعه زمین مذکور، با حفظ مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به شهرداری بندرعباس تحویل داده شود و شهرداری نیز در بازه زمانی ۴۰ روزه جهت استفاده اهالی این محل و عموم مردم ، زمین مورد نظر را به فضای سبز تبدیل کند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا