علمی و فناوری

ال‌جی می‌آید تا اپل را زمین‌گیر کند!

ال‌جی می‌آید تا اپل را زمین‌گیر کند!

ال‌جی اعلام کرده است از فناوری تلویزیون‌ های OLED خود برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند و قصد دارد در سال آینده اولین مدل این دستگاه را رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری The Guru، مدیرعامل ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرده است که در رویداد سال آینده اولین هدست واقعیت ترکیبی ال‌جی رونمایی خواهد شد.

اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی دستگاه وجود دارد، اما گفته می‌شود که هدست ال‌جی توسط تراشه‌ی اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ تغذیه می‌شود. شایعه‌ی مشابهی در مورد هدست واقعیت مجازی سامسونگ نیز پیش‌بینی کرده است که از همین تراشه استفاده خواهد کرد.

اگر هدست واقعیت مجازی ال‌جی واقعاً از تراشه‌ی +XR2 نسل ۲ کوالکام استفاده کند، باید انتظار داشت با دستگاه سطح‌بالایی روبه‌رو باشیم که قادر است با هدست اپل ویژن پرو که به‌زودی عرضه خواهد شد، به رقابت بپردازد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که قیمت هدست واقعیت مجازی ال‌جی احتمالاً بیش از ۲٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

ال‌جی می‌آید تا اپل را زمین‌گیر کند!

ممکن است ال‌جی قصد داشته باشد در سال ۲۰۲۵ بیش از یک نوع هدست عرضه کند که یکی مدل سطح بالایی در حد هدست واقعیت مجازی اپل و دیگری گزینه‌ی ارزان‌تری است که رقیب هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۳ خواهد بود.

از طرفی، گفته می‌شود که ال‌جی در ساخت هدست‌های VR به متا کمک خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود که متا قصد دارد با ال‌جی همکاری کند تا نمایشگرهای OLED را برای هدست‌های Meta Quest Pro 2 و Meta Quest 4 فراهم آورد.

منطقی به‌نظر می‌رسد شرکت فناوری کره‌ای که در زمینه‌ی تولید انواع نمایشگرهای OLED در چنین سطحی قرار دارد، به این فکر بیفتد که هدست‌های واقعیت مجازی اختصاصی خودش را تولید کند.

  • بیشتر بخوانید:

  • قدرت‌گرفتن گوشی‌های میان‌رده ۲۰۲۴!

  • فرودگاه ابرشهر بن‌سلمان یک جاذبه گردشگری است!/ عکس

  • هرآنچه باید از سامسونگ گلکسی A35 بدانید!/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا