علمی و فناوری

یک موجود دریایی جدید کشف شد!/ عکس

یک موجود دریایی جدید کشف شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، تیمی از زیست‌شناسان دریایی بین‌المللی، گونه جدیدی از ایزوپود، نوعی سخت پوست، را در آب‌های عمیق باهاما شناسایی کرده‌اند؛ این یافته از گونه جدید، که «Booralana nickorum» نام گرفته‌است، تاکید می‌کند که ما هنوز تا چه اندازه با حیات اقیانوسی بیگانه هستیم. این کشف درک ما را از نقش اصلی این موجودات در اکوسیستم اعماق دریا و سهم آنها در تنوع زیستی کلی اقیانوس‌ها بیشتر می‌کند.

یک موجود دریایی جدید کشف شد!/ عکس

ایزوپودها که اغلب فقط چند سانتی متر طول دارند، گروه متنوعی از سخت پوستان هستند که در تمام اکوسیستم‌های اصلی روی زمین یافت می‌شوند. با قدمت بیش از ۳۰۰ میلیون سال، آنها با محیط‌های مختلف سازگار شده‌اند. در زیستگاه‌های اعماق دریا، آنها در درجه اول به عنوان رفتگر عمل می‌کنند و نقش مهمی در بازیافت ایفا می‌کنند. برخی از ایزوپودها می‌توانند سال‌ها بدون غذا زنده بمانند.

دکتر شیپلی رهبر این تیم تحقیقاتی در واکنش به این کشف گفت: «این کار تنوع پنهان این گونه‌ها را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که ما چقدر با اکوسیستم‌های اعماق دریا بیگانه هستیم. این آب‌ها ممکن است گنجینه پنهانی از تنوع زیستی ناشناخته را در خود جای داده باشند.»

منبع: earth

  • بیشتر بخوانید:

  • بزرگترین کوه یخ جهان در «مسیر نابودی»

  • یک ادعای جنجالی درباره بزرگترین کوسه تاریخ

  • لکه‌ای به بزرگی ۳برابر کشور فرانسه در اقیانوس آرام/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا