کرمان

تمجید ائمه جمعه کرمان از شخصیت ولایی و در تراز انقلاب سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی»

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه شهر کوهبنان با گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها اهار کرد: شهید سلیمانی همواره آرزوی شهادت داشت که در نهایت نتیجه کار خودش را دید و مزد خدمات و کارهایش را گرفت، در حالی که به‌دست اشقی‌ترین، منفورترین و پست‌ترین فرد زمان یعنی ترامپ به شهادت رسید.

تمام کارهای سردار سلیمانی رنگ و بوی خدایی داشت

وی یادآور شد: اخلاص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زبان‌زد بود و همواره برای گمنامی خودش مجاهدت می‌کرد و تمام کارهایش رنگ و بوی خدایی داشت.

امام جمعه کوهبنان افزود: سردار دل‌ها همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست چون امر ولی فقیه را امر خدا و امر حضرت ولیعصر(عج)  می‌دانست و در وصیت‌نامه‌اش از صدر تا ذیل سفارش به ولایت و رهبری دارد.

وی یادآور شد: حماسه باشکوه و ماندگار نهم دی‌ماه برای دوازدهمین سال برگزار شد که مردم بار دیگر وفاداری خود را به اسلام و انقلاب و  انزجار خود از دشمنان و بدخواهان را اعلام داشتند.

 حاج‌قاسم سردار امنیت و صلح بود

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت: گرامی‌داشت این ایام و شخصیت شهید سلیمانی که حقیقتاً نماد و تبلور یک شخصیت تراز انقلابی بود، لازم و واجب است.

وی حاج‌قاسم سلیمانی را سمبل و مصداق آیه شریفه “اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم” دانست و ابراز کرد: اخلاق، رفتار، مشی و مرام او آیینه‌ای روشن از سیره‌ی امام خامنه‌ای بود.

بامری افزود: حاج‌قاسم سردار امنیت و صلح بود و هر کجا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و صلح و آرامش به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه حاج‌قاسم رمز عاقبت‌ بخیری و آن عظمت را در تبعیت از ولایت می‌بیند، گفت: او صرفاً یک فرمانده نظامی نبود؛ بلکه یک متفکر بزرگ، یک طراح بی‌نظیر، یک دیپلمات انقلابی و ماهر در مذاکرات و یک سیاست‌مدار مؤمن و اندیشمند بود که شخصیت‌های بزرگ از کشورهای دیگر مبهوت قدرت راهبری و تفکر راهبردی و قدرت اقناع و بیان او می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: خون شهید حاج‌قاسم و یارانش، خباثت و پستی آمریکا را بهتر و بیشتر از گذشته به کسانی که باور نمی‌کردند نشان داد و احساس تنفر از آمریکا را در همه دل‌ها احیا کرد. امروز دوران جدیدی در تاریخ بشریت رقم زده می‌شود؛ دوران افول آمریکا در جهان و منطقه با خون شهید سردار حاج‌قاسم و همراهانش به‌سرعت رقم خورده و می‌خورد، ان‌شاءالله.

شهید سلیمانی بر ارتباط با مردم و اطاعت از ولی فقیه تأکید داشت

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها همیشه برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و دوری از تفرقه و نفاق با محوریت ولایت و امامت تاکید می‌کردند.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها بیان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را به‌عنوان یک مکتب معرفی می‌کنند، به این معناست که شهید سلیمانی یک شیعه کامل و در تراز دوران غیبت حضرت مهدی (عج) است.

منتظری تصریح کرد: سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی با اطاعت از ولی فقیه زمانش و ارتباط با اقشار مختلف مردم، هرگز از مبارزه مستمر با  دشمنان غفلت نکرد و دائماً توصیه می‌کرد که اگر می خواهید عاقبت‌بخیر شوید اطاعت از ولی فقیه و ارتباط با مردم و  مبارزه با دشمن را هرگز فراموش نکنید.

ضرورت توجه به وحدت حول محور ولایت

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد گفت: یکی از درس‌هایی که از مکتب سردار سرافراز شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌توان استنباط کرد، درس وحدت و همدلی است.

 وی بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام امت حضرت امام خامنه ای (حفظه‌الله) به‌عنوان مقدمه‌ساز برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و باید به وحدت حول محور ولایت‌ و رهبری توجه داشته باشیم.

 نجم‌الدینی افزود: در عرصه دفاع از ولایت باید به حضرت زهرا (س)، اقتدا کنیم، زهرای اطهر با آن همه عظمت خودش را سرباز ولایت می‌دانست و در نهایت در همین مسیر به شهادت رسید.

غرش موشک‌های فرزندان حاج‌قاسم لرزه بر اندام دشمن انداخت

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه دو سال از ماجرای دردناک شهادت حاج‌قاسم می‌گذرد، اظهار داشت: انتقام از عین‌الاسد و امثال عین‌الا سد گرفته شد و ما در انتظار سیلی محکمتر و انتقام هوایی سخت از دشمن خبیث هستیم.

امام جمعه ریگان ابراز کرد: مقاومت و مبارزه همه‌جانبه با دشمن اسلام ناب محمدی جزء لاینفک مکتب حاج‌قاسم سلیمانی است و بچه‌های ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و ما خودمان را فرزندان حاج‌قاسم می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان باید داشته باشیم، تصریح کرد: ژنرال‌های صیهونیست طعم موشک‌های ایرانی را چشیده و از غرش موشک‌های فرزندان حاج‌قاسم لرزه بر اندازم آنها افتاده است.

دشمن نمی‌تواند اندیشه شهید سلیمانی را از ما بگیرد

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان اظهار کرد: ۹ دی سال ۸۸ روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت بود که مردم و ملت دیروز باز آمدند و بصیرت خود را ثابت کرده و بیعت خود را با آرمان‌های انقلاب و امامین یادآور شدند.

وی ادامه داد: گرامیداشت ۹ دی تضمین‌کننده آینده انقلاب و چراغ راه آینده و انتقال‌دهنده فرهنگ مقاومت است.

حسینی با اشاره به برخی ویژگی‌های شهید سلیمانی افزود: از همه مهمتر اخلاص سلیمانی مهم بود که باید اخلاص را در خود تمرین کنیم. حاج‌قاسم به گونه‌ای جبهه مقاوت را ساماندهی کرد که دشمن ستون فقراتش لریزد و داعش را در عراق و سوریه به نابودی کشید و توهم حاکمیت آنها را از بین برد.

وی تصریح کرد: دشمن در صدد حذف فیزیکی او برآمدند و او را ترور کردند، اما دشمنان باید بدانند هرچند قهرمان ما را گرفت، اما اندیشه او را نمی‌توانند از ما بگیرند؛ چرا که سلیمانی یک مکتب است، همان‌گونه که عاشورا برای ما یک فرهنگ است.

امام جمعه موقت رفسنجان با نگاهی به وضعیت داخلی کشور بیان کرد: بر اساس آن‌چه از مجموع اظهار نظرهای کارشناسان به دست آمده در شرایط کنونی کشور اگر بخواهیم قیمت‌ها ثبات پیدا کند و مردم امنیت اقتصادی پیدا کنند، باید دولت ۴ نکته اصلاح نظام بانکی کشور، اصلاح ساختار برنامه و بودجه، اصلاح پرداخت ارز ترجیحی و اصلاح وضع بنزین را توجه داشته باشد.

باید در گسترش مکتب سلیمانی تلاش کنیم

حجت‌الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم نهم دی‌ماه گفت: حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی تاریخی سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّنی در افتخارات ملت ایران به‌شمار می‌رود.

امام جمعه زرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: حاج‌قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب و مکتب امام و رهبری است. باید در راستای گسترش فرهنگ مکتب حاج‌قاسم سلیمانی تلاش کنیم.

وی  شجاعت، شهامت و رشادت سردار سلیمانی را یادآور حماسه‌های حسینی دانست که ملت ایران با آن عجین هستند و اضافه کرد: در حقیقت معرفی مکتب حاج‌قاسم یعنی معرفی مکتب شهدا، مقاومت و مکتب امام (ره) است، زیرا  حاج‌قاسم یکی از بهترین شاگردان این مکتب بود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا