اجتماعی

ترکیبی که دندان‌های‌تان را سفید می‌کند

ترکیبی که دندان‌های‌تان را سفید می‌کند

مجاهدی گفت: از منظر علم پزشکی و طب ایرانی، ما باید علاوه بر پرداختن به حوزه دهان و دندان، به معده و گوارش و سینوس‌ها نیز بپردازیم. در واقع ترشحاتی که از بالا به حفره دهان ریزش کرده و در کنار آن ترشحاتی که از معده و مری در قالب ریفلاکس به دهان می‌ایند، بسیار برای سلامت دندان‌ها مضر است.

وی اضافه کرد: برگشت مواد غذایی یا به بیانی ترش کردن، نشان از بالا آمدن اسید معده است. خوردن برخی از غذاها چنین حالتی را تشدید می‌کنند. لذا لازم است که افراد سلامت معده، سلامت مجاری تنفسی و فوقانی و سلامت دهان و دندان را در کنار یکدیگر در نظر بگیرند.

برای سفید کردن دندان از دیدگاه طب ایرانی، ترکیبی از سرکه، عسل و نمک و با کمی آب پیشنهاد می‌شود که صبح و شب بر روی دندان و لثه ماساژ داده شود.

مجاهدی اظهار داشت: کار خمیردندان این است که به برداشت مواد غذایی و جرم‌های نازک نشسته بر مینای دندان کمک می‌کند. مهم‌تر از خمیردندان، خود مسواک همچنین استفاده از نخ دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق پژوهش‌های انجام شده، چوب مسواک و نوع صحیح مسواک زدن نیز بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: حالت ایده‌آل این است که بعد از هر وعده غذایی یک بار مسواک زدن صورت بگیرد. در کنار آن استفاده از نخ دندان اهمیت بسیار بالایی دارد. متاسفانه اکثرا در این مورد از سوی افراد کم‌کاری صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که ما غالبا شاهد بروز پوسیدگی‌ها در ناحیه بین دندان‌ها هستیم.

مجاهدی اظهار کرد: در منابع طب ایرانی، سلامت و بهداشت دندان از قدیم‌الایام مطرح بوده‌ است. به همین دلیل همواره پودرها و ترکیبات طبیعی رایجی به عنوان خمیردندان وجود داشته‌اند. یکی از این ترکیبات عسل، آب و نمک است.

وی گفت: مینای دندان ما، ناموس سلامت دندانمان است. برخی غذاها و نوشیدنی‌ها از جمله انواع نوشابه، مانند یک اسید مینای دندان را از بین می‌برند. برای سفید کردن دندان از دیدگاه طب ایرانی، ترکیبی از سرکه، عسل و نمک و با کمی آب پیشنهاد می‌شود که صبح و شب بر روی دندان و لثه ماساژ داده شود.

۲۳۳۲۳۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا