کردستان

توانمندسازی و کاهش ورودی نیازمندان اولویت‌ مهم کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، مصطفی خاکسار قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید کمیته امداد کردستان که در سالن شهید سلیمانی اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آرامش و امنیت بزرگترین نعمت در هر جامعه‌ای است که در کشور ما در بالاترین سطح ممکن برقرار است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: باید همه ما باید قدردان تمام کسانی باشیم در تامین و حفظ این امنیت نقش آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت حماسه آفرینی ملت و رهبری‌های داهیانه امامین این انقلاب ۴۳ سال پیش به پیروزی رسید و در طول بیش از ۴۲ سال قله‌های پیشرفت و ترقی را با سرعت هرچه تمام می‌پیماید.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی طوفنده در مسیری  حرکت می‌کند که وعده تحقق تمدن بزرگ اسلامی را در جهان جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: وظیفه بزرگی که کمیته امداد در تحقق عدالت اجتماعی به عهده دارد تجسم‌بخشی خدمت و کمک به عنوان یک وظیفه همگانی است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد:‌ اگر رهبر معظم انقلاب در حکم مبارک به رئیس کمیته کمیته امداد می‌فرماید « تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های کمی و کیفی مردم باشد» حکایت از نقش‌آفرینی مردم در تحقق عدالت اجتماعی دارد.

وی گفت: اگر برخوردای از حمایت‌های همه جانبه سایر قوا را رهبر معظم انقلاب گوشزد می‌کند به این خاطر این است که  ادامه حرکت نظام بدون تحقق عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

تحقق عدالت اجتماعی گام نخست برای رسیدن به تمدن اسلامی است

خاکسار عنوان کرد:‌ شرط مهم در مرحله و یا گام ایجاد کشور اسلامی به عنوان یک الگو برای مرحله تمدن سازی دنیا تحقق عدالت اجتماعی است این مهم اشاره به این دارد که همه اجزا، احاد نظام و غیره در تحقق این امر مهم دارای مسئولیت و رسالت بوده و باید نقش‌آفرینی کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور افزود: کمیته امداد امام خمینی در این مسیر زمانی می‌تواند حرکت موفقی داشته باشد که همراه مردم گام بردارد، مردم با هر مقدار از تمکن و توان مالی در این موضوع شریک بوده و توانایی کمک و نقش‌آفرینی دارند.

وی افزود: حتی افراد نیازمند زیرپوشش کمیته امداد نیز در این مسیر نقش دارند و در عین کم‌برخورداری باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود توجه کرده و با استفاده از این توانمندی‌های حرکت را برای رسیده به زندگی توانمند و برخورداری از درآمد پایدار تسهیل نمایند.

خاکسار اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سوق دادن جامعه هدف کمیته امداد به سمت درآمد پایدار و خودکفایی باید سرلوحه و اولویت این نهاد انقلابی است و این مهم تنها در سایه کار جهادی و پای کار بودن خیرین و احاد جامعه ممکن می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور خدمت به محرومین و هزینه مال در این مسیر را توفیق الهی دانست و گفت: خدمت در کمیته امداد توفیق و لطف خداوند به تمام کسانی است که در بدنه کمیته امداد فعالیت می‌کنند و به نوعی حلقه اتصال بین نیاز نیازمند و توان توانمندان شده‌اند.

وی عنوان کرد:‌ از مرحله شناسایی نیازمندان تا راهنمایی درست برای رساندن به خودکفایی برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام می‌شود و به صورت زنجیره‌وار با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تحقق بخشیده می‌شود.

خاکسار خاطرنشان کرد:‌ در این مسیر با شعاری که دولت خدمت‌گذار دارد شرایط برای رفع مشکلات و توانمندسازی نیازمندان با حذف موازی‌کاری‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه پایه و اساس نظام و همه دستگاه‌ها خدمت به مردم است، گفت: ایجاد هم‌افزایی در بین بخش‌های مختلف برای ارائه خدمات ماندگار و رفع مشکلات نیازمندان و محرومین جامع نیاز ضروری است و باید یک برنامه جامع و کامل در این راستا تعریف و اجرا شود.

وی افزود: در حوزه کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی بنا به دستور مسئولان راس نظام باید هماهنگی جامع و کاملی بین تمام دستگاه‌های متولی صورت بیگرید و  با یک برنامه جامع و کامل زمینه و شرایط را برای رسیدن نیازمندان به یک درآمد پایدار و ادامه زندگی شرافتمندانه و ابرومندانه فراهم سازیم.

خاکسار عنوان کرد: آنچه نگرانی ورودی بیشتر نیازمندان به کمیته امداد را کاهش می‌دهد تقویت نگاه خدمت‌گذاری، هم‌افزا و هماهنگ برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم است.

وی گفت: در کمیته امداد مشغول تدوین برنامه هفتم هستیم که در قالب این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف خدمت هرچه بهتر به جامعه هدف‌گذاری شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: رسیدن به توانمندسازی و توانمندکردن و کاهش ورودی نیازمندان از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج هم در این مراسم با بیان اینکه خداوند کریم همه انبیا را مامور کرده تا انسان‌ها را به راه راست هدایت و در زمین واسع الهی مردم را به سوی توسعه، آبادانی، خدمت گذاری تامین زندگی انسان سوق دهد، اظهار کرد: خداوند لایزال رسولش را برای این غمخواری و رئوفیت و رحمت فرستاد و این درسی است برای همه بشریت و این آیه قرآن شامل همه مسئولین می‌شود.

به گفته وی، به دنبال رزق و روزی بروید  و زیر طبقات زمین دربیاورید برای خدمت به بشریت و بر آسایش و راحتی انسان تاکید کرده است.

ماموستا رستمی ادامه داد: امروزه دیده می‌شود خیرین و افراد ثروتمند که ثروت خود را در راه کمک به نیازمندان به ویژه در نهاد کمیته امداد صرف می‌کنند، این‌ها افرادی سخاوتمند هستند.

رشد۴۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد کردستان

مدیرکل سابق کمیته امداد استان کردستان گفت: در روز معارفه خود بر توجه جدی به نیروی انسانی، خدمت بی‌منت و همراه کردن مردم با امداد تاکید کردم و در بحث نیروی انسانی سعی شد بر شایستگی‌های افراد پرداخته شود و اگر ارتقائی صورت بگیرد بر اساس شایستگی‌های فرد باشد.

موسوی جم اضافه کرد: در بحث مددجویان در همان روزهای اول سعی بر این شد مددجویان واقع در شهرستان‌ها برای دریافت خدمت به مرکز استان مراجعه نکنند و سعی ما بر این بود که خدمات در نظر گرفته شده راس تاریخ مقرر انجام شود.

وی همراهی مردم با کمیته امداد را بزرگترین سرمایه این نهاد دانست و گفت: هرگاه مردم با کمیته همراه شدند پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است و برای اعتماد سازی مردم جلسات مختلفی را با متنفذین، مسئولان و خیرین داشتیم خوشبختانه در این خصوص بسیار موفق عمل کردیم.

موسوی جم ادامه داد: کمک‌هایی که مردم در سال‌جاری به مناسبت‌های مختلف به کمیته امداد ارائه کردند، ۴۰ درصد و در رابطه با قربانی‌ها و نزولات بالای ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رضا طوسی مدیرکل جدید کمیته امداد استان کردستان هم در این مراسم،  عنوان کرد: به فرموده امام خمینی (ره)  « کار امداد مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه»  است.
وی افزود: تحقق این فرموده گهر بار مستلزم صداقت و تعهد در کار، احساس مسئولیت، پشتکار و کار جهادی است که با توکل برخداوند متعال و باهمدلی و تعامل و همکاری با خیران، موسسه های خیریه، مسئولان و مردم شریف استان امیدوارم هر روز شاهد تحقق بیش از پیش این هدف والا باشیم.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: درجهت  اجرا و تحقق این هدف ارزشمند، دست تمامی کسانی که در این راه یاریگرمان باشند خواهم بوسید و به خدمتگذاری ونوکری ولی نعمتان معزز این نهاد مقدس افتخار می‌کنم.
وی به برنامه‌های خود در برای تحقق اهداف والای کمیته امداد که همان فقرزدایی و خدمت به محرومان است اشاره و گفت: تلاش در جهت ترویج مستمر شعائراسلامی، رشد ایمانی، ولایتمداری و روحیه و کار جهادی  امدادگران، توجه به مدیریت بهینه منابع انسانی در زمینه برون سپاری، چابک سازی، شایسته گزینی، عدالت‌محوری، نشاط و انگیزه و تعهد سازمانی کارکنان، رعایت انضباط و سلامت مالی و اداری با تاکید بر صرفه جویی مدیریت بهینه منابع و امکانات در اولویت خواهد بود.
وی توجه ویژه به شیب خدمات به سمت مناطق محروم و کمتر برخوردار استان و تاکید بر حفظ و افزایش  سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه به این نهاد مقدس به عنوان بزرگ ترین و امین ترین سازمان حمایتی کشور را از دیگر برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.
طوسی تصریح کرد: تلاش در راستای گسترش فرهنگ خیر و احسان وتوسعه مشارکت‌های مردمی و تاکید بر هم افرایی حداکثری منابع امداد با جامعه خیران و سایر سازمان های همکار از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پوشش حداکثری و تامین و گسترش حمایت‌های این نهاد مقدس متناسب با عمق فقر حاکم در منطقه است.

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال و درآمد باثبات برای خانواده های تحت حمایت از طریق نظر سنجی، ارائه آموزش های خودباوری و  فنی و حرفه ای به خانواده های معزز تحت حمایت، و تلاش جهت تحقق حداکثری شعار سال در زمینه تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اهتمام جدی می شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا