خراسان رضوی

تورهای خروجی باید از اداره‌کل میراث‌فرهنگی مجوز داشته باشند

به گزارش برگزیده های ایران به نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، اسماعیل رحمانی معاون دادستان خراسان رضوی در نخستین جلسه آسیب شناسی کارگروه ویژه مراکز تفریحی و کافی شاپ‌ها، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و باغ‌ویلاها که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: پلیس راهور و پایانه مسافربری باید همکاری لازم را داشته باشند تا  قبل از حرکت  هر تور با خودرو و اتوبوس دربستی، مجوز لازم را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی اخذ کرده و در سامانه سادرا ثبت نام کرده باشد.

وی افزود: برنامه تورهای گردشگری باید با محوریت خانواده باشد.

وی تاکید کرد: هر گونه گزارش منکر در برگزاری تورهای غیر مجاز از جانب دادستانی پیگیری می شود. با هنجار شکنان برخورد می‌شود.

رحمانی در خصوص جلوگیری از هنجارشکنی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: «هیچ گونه تور غیرمجاز در محل بوم‌گردی‌ها نباید صورت پذیرد و در صورت مشاهده چنین موردی حتماً با مسئول بوم‌گردی به عنوان فراهم کننده برخورد می‌شود.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که اقدام به برگزاری تور می‌کنند از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مجوز لازم را اخذ کنند تا در سامانه سادرا ثبت شود.

وی همچنین درباره تعامل با آستان قدس رضوی و معاونت زیارت استانداری پیرامون ارائه محتوای مناسب با زیارت، اعلام آمادگی کرد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا