فرهنگ و هنر

آغاز رزمایش میلیونی «انوار هدایت» با هدف تکریم قرآن در ایام عزاداری امام حسین (ع)

آغاز رزمایش میلیونی «انوار هدایت» با هدف تکریم قرآن در ایام عزاداری امام حسین (ع)

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، در جلسه برخط نشست توجیهی عملیات فرهنگی ماه محرم گفت: ما باید در شبکه بسیج بتوانیم لااقل برخی از نیاز‌های مردم که البته مطابق با زیست‌بوم هر منطقه‌ای هم متفاوت است را برطرف کنیم. یعنی به فرض اگر یک جوانی احساس می‌کند لازم است یک حسینیه تأسیس کند، یک عکس و یا تصویری بگذارد و یا کلیپی پخش کند، الگویی از شهیدی معرفی کند و غیره بتواند آن را در قالب‌های متفاوت فرهنگی در اجتماعات متفاوتی که وجود دارد در اختیار مردم قرار دهد.

او خطاب به فعالان فرهنگی اظهار داشت: شما باید بتوانید پیوست فرهنگی مناسبی را به همه هیئت‌ها اضافه کنید. پیوست فرهنگی که بر اساس نیاز زیست‌بوم خودتان طراحی شده باشد.

دلیل زیبایی فوق‌العاده امام حسین (ع) در گودال قتلگاه چه بود؟ + فیلم

مقواساز با اشاره به جریان قرآن‌سوزی‌های پیاپی گفت: به نظر می‌رسد حرکت تقابلی در برابر نرخ رشد بالای اسلام در دنیاست. الان این شبکه فرهنگی است که باید کنشگری مناسبی را در مقابله با این حرکت انجام دهد.

او با اشاره به پیام رهبری معظم انقلاب و مواضع ایشان در مورد واقعه هتک حرمت به قرآن کریم تصریح کرد: حضرت آقا در این پیام، فرموده‌اند که بدانید که انوار این قرآن هر روز درخشان‌تر خواهد شد؛ لذا ما می‌خواهیم با هدف تکریم قرآن کریم در ایام عزاداری آقا سیدالشهداء، با همکاری همدیگر رزمایش میلیونی «انوار هدایت» را به مدت چهل روز آغاز کنیم که عنوان آن را از پیام حضرت آقا اخذ کردیم و شروع آن از تاسوعای حسینی خواهد بود.

معاون سازمان بسیج مستضعفین ضمن دعوت از همه فعالان فرهنگی کشور برای مشارکت فعال در این کنشگری بزرگی اجتماعی و فرهنگی، اقدام در این زمینه را لبیک بزرگی به پیام ولایت عظمای ولایت و کمک به گسترش انوار هدایت قرآن دانست.

مقواساز تصریح کرد: چون دشمن در جنگ فرهنگی آرایش جنگی گرفته ما نیز بایستی همت کنیم و در این جنگ فرهنگی آرایش جنگی دشمن را بشکنیم؛ لذا ایده‌های خودتان را در هر قالبی که می‌توانید، عکس، فیلم، صوت و فیلم کوتاه به آدرس: www.anvarhedayat.ravifilm.ir ارسال کنید.

سردار مقواساز لازمه رقم خوردن این کار چند میلیون نفری و این احساس نفرت بزرگ نسبت به این هتک حرمت قرآن کریم را همت بلند همگانی دانست.

دختران ایرانی پاسخ هتاکی به قرآن کریم را دادند

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین با ذکر پیشنهاداتی نظیر تلاوت قرآن و اذان زنده و افزودن جلسات قرآن به هیئت‌های مذهبی اهتمام به جای دادن قرآن در بخشی از برنامه‌های هیئات مذهبی، افزود: در عین حال ما قالب‌های این پویش را برای شما محدود نمی‌کنیم. هر اتفاقی از هر جنسی در هر رده سنی‌ای که می‌توانید در ترویج قرآن رقم بزنید.

او عنوان کرد: اصل اول عملیات فرهنگی‌ای است که در میدان صورت می‌گیرد و اصل دیگر رسانه‌ای کردن آن و جریان‌سازی رسانه‌ای آن است؛ که ما بتوانیم این اتفاق بزرگ را به دشمن نشان بدهیم که اگر تو یک نفر را می‌آوری چنین عملیات موهنی را انجام بدهد، در اقصی نقاط این کشور نوجوانان و جوانان و پیرمرد‌هایی هستند که قرآن را تکریم و تعظیم می‌کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا