بین الملل

امیرعبداللهیان تحریم‌های آمریکا را به جوک تشبیه کرد/اروپایی‌ها با زمان بازی کردند

امیرعبداللهیان تحریم‌های آمریکا را به جوک تشبیه کرد/اروپایی‌ها با زمان بازی کردند

حسین امیرعبداللهیان عصر امروز جمعه در حاشیه هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با محوریت پاسداشت حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی، نماینده حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در لبنان که در شهر دامغان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است؛ گاهاً می‌بینیم که در این لیست‌ها اسامی برخی از افراد ذکر می‌شود که چند سال پیش فوت شده‌اند!

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ اقدام طرف مقابل را بی پاسخ نمی‌گذاریم، در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بیانیه اخیر کشورهای غربی در نشست شورای حکام علیه ایران گفت: مسیر همکاری‌های ایران با آژانس به خوبی پیش می‌رود و بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس همکاری در جریان است.

وی در رابطه با اقدام سه کشور اروپایی برجام برای عدم لغو تحریم موشک‌های بالستیک ادامه داد: سه کشور اروپایی به دنبال این هستند که با فشارهای کاذب فرار به جلو کنند و به تعهدات خود عمل نکنند.

وزیر امور جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، اروپایی‌ها قرار بود بر تعهدات خود باقی بمانند ولی آنها با زمان بازی کردند و این تحولات را عاملی قرار دادند که گامی در راستای انجام تعهدات خود برندارند.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ایران پایبندترین عضو برجام به تعهداتش بوده است، گفت: قطعا بر اساس و برمبنای متن برجام هر مقداری که طرف‌های مقابل کارشکنی کنند و از انجام تعهدات خود فاصله بگیرند، ایران نیز در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام می‌دهد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا