سمنان

توسعه محصولات جدید و معرفی استان سمنان با شیوه های متنوع دو اقدام مورد نیاز برای رسیدن سمنان به جایگاه واقعی گردشگری

توسعه محصولات جدید و معرفی استان سمنان با شیوه های متنوع دو اقدام مورد نیاز برای رسیدن سمنان به جایگاه واقعی گردشگری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ؛ دکتر علی اصغر شالبافیان با بیان این مطلب در نشست تخصصی گردشگری در برنامه هفتم توسعه که به همت اندیشکده حکمرانی استان در دانشگاه سمنان برگزار شد گفت : سمنان از ظرفیت های متنوع گردشگری، خصوصا در حوزه میراث ناملموس برخوردار است و اگر بخواهد به جایگاه واقعی خود برسد باید به توسعه محصولات جدید توجه نماید .

دکتر شالبافیان با اشاره به اینکه نه معبری به مقصد تبدیل می شود قبل از اینکه چیزی برای ارائه داشته باشد و نه انگیزه ماندگاری وجود دارد افزود : نیاز داریم ظرفیت های استان و شهر سمنان به محصول تبدیل شود .

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : برای مثال بیشترین تنوع غذاهای نانی در استان سمنان است و این مورد می تواند به محور یک رویداد و محصول تبدیل شود .

دکتر شالبافیان ادامه داد : طرح جامع سمنان برای موفقیت در حوزه گردشگری باید به این سوال که چه محصولات گردشگری جدیدی می تواند ایجاد شود، پاسخ دهد .

وی افزود : معرفی مشاهیری که در استان سمنان هستند و اینکه اولین روزنامه نگار خانم در کشور از استان سمنان بوده است و … همه اینها گزینه هایی هستند که به فراوانی در استان سمنان وجود دارد و باید به آنها توجه شود و همه اینها می تواند یک محور جدید برای گردشگری استان سمنان باشد .

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد : نکته دوم ، معرفی ظرفیت های گردشگری استان سمنان است .

دکتر شالبافیان اظهار داشت : تولید محتوا در زمینه معرفی استان سمنان با استفاده از روشهای متنوع و نیز استفاده از توانمندی های پارک های علم و فناوری ، مراکز رشد و اساتید و اعضای هیات علمی بسیار کمک کننده است.

دکتر شالبافیان ادامه داد : یکی از ظرفیت هایی که می تواند به کمک استان سمنان بیاید عضویت سمنان به عنوان عضو هیات موسس اتحادیه شهرهای جاده ابریشم است ، که خود دانشگاه سمنان با توجه به وجود دانشکده گردشگری می تواند در زمینه تبادل استاد و دانشجو از آن استفاده نماید .

دکتر شالبافیان به عضویت ایران به عنوان یکی از کشورهای طرح(مقاصد مورد تایید به دولت چین ) اشاره و تصریح کرد : با اجرای این طرح ورود چینی ها به کشور بیشتر خواهد شد و سمنان ظرفیت این را دارد که بخشی از مسافران و گردشگران چین را بپذیرد .

دکتر سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ، آموزش عالی و گردشگری ، دو محور توسعه در استان سمنان است گفت : با عنایت به زیر ساختهای موجود در استان و شهر سمنان ، تعریف پروژه های پژوهشی در راستای جذب گردشگر و توسعه فرهنگ جای کار بسیاری وجود دارد .

دکتر سعدالدین افزود : دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز به همین منظور مستقل شده است و امیدواریم در زمینه گردشگری هم به لحاظ جذب اعضای هیات علمی ، هم انجام طرح های پژوهشی ومسائل توسعه ای در فضای دانشجویان بین الملل و پرورش دانشجویان متخصص برای نیروهای کار در آینده بر اساس مبانی علمی جهش خوبی را شاید باشیم .

دکتر سعدالدین افزود : دانشکده گردشگری نیازمند هتل گردشگری آموزشی است تا دانشجویانی متخصص در حوزه گردشگری تربیت نماید .

گفتنی است : کارگاه های موانع سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی ، الزامات معبر به مقصد شدن استان ،زیر ساخت های گردشگری (اقامتگاه ، جاده ، مجتمع های خدماتی و … ) ظرفیت جاده ابریشم در توسعه گردشگری کشور و استان سمنان و راهکارهای ظرفیت سازی برای توسعه صنایع خلاق و دانش بنیان نیز در ابتدای این نشست با حضور اندیشمندان و فعالین صنعت گردشگری استان برگزار شد و دبیران کارگروه های پنج گانه در ابتدای بخش دوم نشست ، چالش ها و راهکارهای ارائه شده را مطرح کردند .

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا