ایلام

صدور پروانه استاندارد برای اولین آب آشامیدنی بسته بندی شده در ایلام

مهناز همتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از صدور اولین پروانه استاندارد آب آشامیدنی در استان خبر داد و گفت: آب آشامیدنی بسته‌بندی شده، آبی است که طبق استاندارد ملی به طور طبیعی دارای املاح بوده و یا به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: همچنین به طور طبیعی محتوی گاز کربنیک است و یا به آن اضافه می‌شود که از منابع مختلف نظیر آب‌های زیرزمینی، آب چشمه و شبکه‌های آبرسانی عمومی با اعمال روش‌های تصفیه مناسب نظیر استفاده از ازن و تصفیه با عبور آب از مقابل اشعه ماورا بنفش تحت شرایط خاص و با تایید وزارت نیرو و سازمان‌های آب منطقه‌ای کشور در ظروف پاکیزه و نفوذناپذیر و مناسب بسته‌بندی می‌شود و افزودن هرگونه مواد دیگر مانند شیرین‌کننده و طعم‌دهنده به آن مجاز نیست. 

مدیر کل استاندارد استان ایلام در ادامه با اشاره به تفاوت آب معدنی و آشامیدنی گفت: آب معدنی طبیعی بسته‌بندی شده نیز بر طبق استاندارد ملی آبی است که با آب آشامیدنی قابل تمایز است، بر مبنای اینکه سرچشمه آب معدنی (چشمه و چاه) در چه ناحیه‌ای از نظر ساختار زمین‌شناسی واقع شده باشد، محتوی املاح معدنی خاص و عناصر کمیاب و دیگر ترکیبات است و ترکیبات آن در فصول مختلف سال از ثبات نسبی و منطقی برخوردار بوده و در نزدیک‌ترین محل ممکن به سرچشمه آب تحت شرایط خاص بسته‌بندی می‌شود. 

وی افزود: مصرف‌کنندگان به منظور اطمینان از صحت علامت استاندارد مندرج در نشانه‌گذاری فرآورده‌های «آب معدنی بسته‌بندی شده» و «آب آشامیدنی بسته‌بندی شده» می‌توانند کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند. 

همتی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه تلفن گویا ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ رابط بین مردم و اداره‌کل استاندارد است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات مرتبط با کیفیت فرآورده مشمول استاندارد را از طریق این سامانه تلفنی، ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا