اخبار روز

واکنش حزب‌الله به حوادث عین‌الحلوه/ این درگیری‌ها به‌نفع صهیونیست‌ها است

واکنش حزب‌الله به حوادث عین‌الحلوه/ این درگیری‌ها به‌نفع صهیونیست‌ها است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به حوادث اخیر در اردوگاه «عین‌الحلوه» (اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان) واکنش نشان داده درگیری‌های مسلحانه و خونین در این اردوگاه را محکوم کرد.

حزب‌الله در این بیانیه تأسف عمیق خود را نسبت به درگیری و کشتار داخل اردوگاه عین‌الحلوه که از چند روز قبل آغاز شده است، ابراز و صراحتاً تأکید کرد: ما مخالف این درگیری‌ها هستیم و مطلقاً آن را رد می‌کنیم. از نظر ما تنها طرف سودبرنده از این درگیری‌ها دشمن صهیونیستی است و بزرگترین طرف متضرر از آن ملت فلسطین و آرمان مرکزی آنهاست.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: درحالی که مبارزان مقاومت فلسطین داخل این سرزمین بزرگترین حماسه‌ها را برای آزادسازی خاک فلسطین رقم می‌زنند، این درگیری بی‌معنی در اردوگاه عین‌الحلوه اتفاق افتاده است که آسیب زیادی به وحدت ملی فلسطین و آینده آنها می‌زند.

حزب‌الله تأکید کرد: ما خواستار آتش‌بس فوری و تعهد به همه سازوکارهایی که در چارچوب اقدام ملی فلسطینی با هماهنگی سرویس امنیتی لبنان و نیروهای فعال و مؤثر، روی آنها توافق شده است، هستیم.

حزب‌‌الله در پایان از همه طرف‌هایی که برای برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

از طرف دیگر جنبش حماس فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای همه ادعاهای نادرستی را که گروه‌های فلسطینی را متهم به حمایت از گروه‌های مسلح داخل اردوگاه می‌کند رد کرد و تأکید کرد که این ادعاها در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه برای تخریب و تحریف وجهه حماس و کل مقاومت فلسطین است.

حماس: رویدادهای اردوگاه عین‌الحلوه یک فتنه است
هشدار درباره وجود نقشه خارجی برای مختل‌کردن امنیت «عین‌الحلوه»
تداوم درگیری‌های عین‌الحلوه/ گفت‌‌وگوی تلفنی میقاتی با ابومازن

حماس تأکید کرد که هیچ نبردی بر سر قدرت و سیطره بر تصمیمات میان گروه‌های فلسطینی در لبنان وجود ندارد و طرح چنین ادعاهایی صرفاً در خدمت رژیم اشغالگر و دشمنان مقاومت است که برای ایجاد شکاف و اختلاف در صفوف داخلی فلسطین تلاش می‌کنند.

«هیثم زعیتر» عضو شورای ملی و مرکزی فلسطین نیز در همین زمینه اظهار داشت که عناصر مسلح و افراطی در اردوگاه عین‌الحلوه به آتش‌بس پایبند نیستند. نیروهای امنیتی فلسطین هیچ برنامه‌ای برای گسترش درگیری‌ها یا حمله به اردوگاه ندارند.

در حالی که درگیری‌های مسلحانه و خونین در اردوگاه عین‌الحلوه علی‌رغم چند توافق آتش‌بس همچنان دنبال می‌شود، دیروز در جریان این درگیری‌ها ۲ نفر دیگر کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند، به این ترتیب تعداد کشته‌های درگیری‌هایی که از پنجشنبه‌شب هفته گذشته آغاز شده است به ۷ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۸۶ تن رسید.

درگیری در اردوگاه عین‌الحلوه بین عناصر مسلح سلفی و اعضای جنبش فتح در اواخر جولای گذشته منجر به کشته شدن ۱۱ نفر گردید و در مجموع تاکنون ۱۸ نفر در درگیری‌های این اردوگاه کشته شده‌اند. این تنش‌ها از پنجشنبه هفته گذشته در اردوگاه مذکور با بیش از ۶۳ هزار جمعیت از سر گرفته شده است و همچنان ادامه دارد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا