اخبار روز

رئیس قوه قضائیه: کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟ + فیلم

رئیس قوه قضائیه: کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟ + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایراناز کرمان، ‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان اظهار کرد: امروز که شاهد جنایت‌های سبعانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستیم مشاهده می‌کنیم که روح حاج قاسم در رزمندگان جریان مقاومت، متبلور است. 

‌وی در بخش دیگری از سخنان افزود: به مردم استان کرمان که تعداد زیادی از ورزشکارانشان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو برای ایران اسلامی مدال‌آوری کردند و در عین حال ارزش‌های اسلامی را نیز پاس داشتند تبریک می‌گوییم.

انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ بین قوه قضائیه و بنیاد شهید‌

رئیس قوه قضائیه گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین قوه قضاییه و بنیاد شهید در راستای رسیدگی به امور هرچه مطلوب‌تر جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا منعقد شده است لذا در همین راستا به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور می‌دهم که عملیاتی‌سازی مفاد این تفاهم‌نامه را با جدیت در استان کرمان پیگیری کند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهر‌ها به بیرون از شهرها، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است، اما تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است؛ علی‌ایّحال انتقال و جابه‌جایی زندان کرمان نیز در زمره برنامه‌های دستگاه قضایی است.

مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد

رئیس عدلیه بیان داشت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛ گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آن‌ها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از رئیس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

.

۱۸۰۰ خودروی توقیفی تعیین تکلیف ‌شد‌

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید دی‌ماه سال گذشته خود از پارکینگ خودرو‌های توقیفی استان کرمان گفت: از دو هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ استان کرمان که در معرض از بین رفتن بودند، طی ۱۰ ماه به میزان هزار و ۸۰۰ وسیله تعیین تکلیف و فروخته شده و مابقی نیز به مزایده گذاشته شدند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آن‌ها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.

رئیس عدلیه بیان داشت: چنانچه جایی سراغ دارید که دیوان عدالت اداری برخلاف قانون عمل کرده، آن را اعلام کنید تا پیگیری کنیم، اما توقع نداشته باشید که دیوان، بر خلاف قانون عمل کند.

‌برنامه جامع دستگاه قضایی در دوره تحول ‌موجب افزایش امید مردم شد

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، رئیس قوه قضاییه را شخصیتی محبوب، برجسته و دارای طهارت و پاکی توصیف کرد و بیان داشت: «برنامه جامع دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی» و همچنین «تجربه و دانش بالای حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در راس قوه قضاییه»، موجب افزایش امید مردم به دستگاه قضا شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تفویض بر خی اختیارات لازم به اعضای قضایی شورای راهبردی استان کرمان برای رفع هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات این استان شد. 

نماینده خانواده شهدا و ایثارگران نیز در این جلسه خواستار تعریف ضمانت اجرایی دقیق برای قانون جامع ایثارگران در نتیجه تعامل و هم افزایی قوای قضاییه و مقننه شد. 

نماینده اساتید و نخبگان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از رئیس دستگاه قضا به واسطه شرکت در مجامع دانشگاهی نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: استان کرمان در حال حاضر یکصد هزار دانشجو دارد و این در حالی است که تا پیش از انقلاب تعداد دانشجویان محصل در استان کرمان تنها ۱۰۰ نفر بود.

نماینده بانوان استان کرمان نیز در این جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف ابهامات قانونی در حوزه نحوه برخورد با معتادان متجاهر و همچنین انتقال زندان مرکزی کرمان به حاشیه شهر تاکید کرد. 

نماینده کشاورزان استان کرمان نیز ضمن قدردانی از عملکرد استانداری و دستگاه قضایی کرمان در زمینه جلوگیری از پلمپ شدن تعداد قابل توجهی از چاه‌های آب، بزرگترین معضل جامعه کشاورزی این استان را مقوله برگشت ارز دانست و خواستار مساعدت دستگاه قضایی برای حل این مشکل شد. 

نماینده طلاب و روحانیون استان کرمان نیز در این جلسه به انتقاد از برخی سازوکار‌های اداری دستگاه قضا پرداخت و در ادامه گفت: امروز مردم از چپاول بیت‌المال از سوی عده‌ای خاص و آقازاده رنج می‌برند و ضرورت دارد که قوه قضاییه در این زمینه تصمیماتی فوری و عاجل اتخاذ کند. 

وی همچنین خواستار به کارگیری هرچه بیشتر طلاب و روحانیون از سوی دستگاه قضایی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم شد. 

نماینده طوایف استان کرمان و از علمای اهل سنت این استان نیز طی سخنانی، تفرقه را آفت امت اسلامی دانست و گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که جامعه اسلامی وحدت نداشته باشد. 

نماینده دانشجویان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تحولات صورت گرفته در قوه قضاییه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: ما خواستار آن هستیم که برنامه دیدار با دانشجویان و فعالان دانشجویی، به عنوان یک برنامه دائمی در سفر‌های استانی رئیس دستگاه قضا وجود داشته باشد. 

وی همچنین بر ضرورت به نتیجه رسیدن پیگیری‌های حقوقی در پرونده ترور شهید سلیمانی تاکید کرد و در ادامه خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در مقوله حجاب شد. 
نماینده دانشجویان استان کرمان همچنین بر ضرورت انتقال زندان مرکزی کرمان که در مجاورت منازل مسکونی و مجتمع‌های دانشگاهی قرار دارد تاکید کرد. 

نماینده دانش‌آموزان استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ویژه دهه هشتادی‌های انقلاب اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی، به انتقاد از وضعیت نظام آموزشی در کشور پرداخت و در ادامه، خواستار برخورد قاطع و بدون تعارف دستگاه قضا با مفسدان و گسترش دهندگان بی‌عفتی در جامعه شد.

/۵۱۱/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا