آذربایجان شرقی

تولید برق در آذربایجان‌شرقی با مشکل مواجه است / آلودگی شهر تبریز ماحصل رفتارهای نادرست است

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، جواد رحمتی در سی‌وششمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای شهر تبریز که به منظور بررسی آلودگی هوای تبریز تشکیل یافته بود، اظهار داشت: از شهریورماه دستور داده شده نسبت به ذخیره‌سازی سوخت گازوئیل اقدام شود و اخیرا هم در مقطعی اجازه استفاده از گازوئیل را نداده‌اند، روز گذشته هم اعلام شد که بیست میلیون متر مکعب گاز در تبریز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه روند احداث نیروگاه سیار کند است، ادامه داد: در رابطه با توسعه تولید برق در استان، حرکت کندی صورت گرفته و در این چند سال فقط نیروگاه هریس اضافه شده که حداکثر ظرفیت آن ۵۰۹ مگاوات بوده و فاز دوم آن هنوز فعال نشده است.

رحمتی با بیان اینکه تولید برق در استان با مشکل مواجه است، گفت: درست است که سهمیه برق سراسری داریم، ولی صنعتی بودن تبریز تاتیرگذار بوده است.

رحمتی افزود: در حال پیگیری برای احداث نیروگاه توسط مس سونگون هستیم، علاوه بر آن خط انتقال گاز از کردستان به آذربایجان‌غربی وجود دارد که به دنبال افزایش سهمیه گاز استان از آن طریق نیز هستیم.

وی ابراز کرد: در مورد بحث آلایندگی در سال ۹۶، قانون هوای پاک تصویب شده است که خواهشمندم مبنای اقدامات بر اساس همین قانون باشد.

رحمتی افزود: برنامه‌ریزی مدیریت ترافیک در شهر تاثیرگذار است و شورای شهر می‌تواند در این راستا اقداماتی را اتخاذ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آلودگی شهر تبریز ماحصل رفتارهای نادرست چندین ساله به شمار می‌رود، همچنین عدم احداث زیرساخت‌ها، توسعه مترو تبریز، مکان‌یابی نادرست نیروگاه، نوسازی ناوگان که چندین سال اتفاق نیفتاده، مزید بر علت است.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نامه‌ای برای وزارت کشور در خصوص افزایش سهمیه گاز نوشته شده همچنین طرح زود و فرد در روزهای خاص و افزایش محدوده آن با شورای ترافیک مکاتبه شود.

علاوه‌بر این موضوع تشدید نظارت پلیس و شهرداری  بر مراکز معاینه فنی خودروها و ارائه گزارش ماهانه به شورای شهر توسط اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا