اخبار روز

منصوری: دولت ساخت ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید را آغاز می‌کند/ تورم در حوزه مسکن نزولی شد

منصوری: دولت ساخت ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید را آغاز می‌کند/ تورم در حوزه مسکن نزولی شد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌ جمهور امروز برای بازدید از روند اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس‌ جهوری در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به شهر قزوین سفر کرد و از نزدیک طرح احیای دولت‌خانه صفوی، دبیرستان پاسداران و بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را بازدید کرد.

در نخستین بخش از این سفر منصوری به مجموعه تاریخی و فرهنگی دولت‌خانه صفوی رفت و در حالی که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین به دلیل نامعلومی در این مراسم غایب بود، از روند احیای گراند هتل شهر قزوین بازدید کرد و در ادامه هم به موزه خوشنویسی واقع در عمارت یا کاخ کلاه‌فرنگی برای بازدید از آثار خط و خوشنویسی رفت.

نرخ تورم , مهار تورم , وام مسکن , مسکن ملی , طرح ملی مسکن , استانداری قزوین , نهضت ملی مسکن ,

در بخش دوم سفر به شهر قزوین هم معاون اجرایی رئیس‌ جمهور به طرح ساخت دبیرستان پاسداران (برای تخلیه دبیرستان پاسداران فعلی از دولت‌خانه صفوی) سرکشی کرد و با مطالبات سازمان تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین در این حوزه آشنا شد.

اما بخش سوم سفر منصوری به قزوین هم بازدید از روند اجرای طرح احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بود که در این بخش از سفر گزارشی درباره میزان پیشرفت فیزیکی طرح از سوی ریاست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی قزوین به خبرنگاران ارائه نشد.

اتمام یا آغاز ۱۰۰ طرح مصوب سفر ریاست‌ جمهوری در قزوین

معاون رئیس‌ جمهور در نهایت بعد از بازدید از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهر قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان قزوین اتفاقات خیلی‌خوبی در حوزه‌های عمرانی افتاده و با کارهای جدی و جهادی که انجام شده، کارها دارد با سرعت پیگیری و دنبال می‌شود.

منصوری اضافه کرد: امروز هم برای پیگیری تصمیمات بالادستی دولت و تسریع در پیشرفت کارها خدمت عزیزانمان در استان قزوین رسیدیم و بازدیدهایی را از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی داشتیم و به لطف خدا همه اجرای مصوبات فعال است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌هایی که رئیس‌ جمهور در دور نخست سفرشان به استان قزوین مصوب کردند، بیش از ۱۰۰ پروژه به اتمام رسیده و یا در حال اجرا هستند، البته تعداد محدودی هنوز شروع نشده که باید مورد به مورد آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی کرده و مسئله‌شان را حل کنیم.

اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین

منصوری از اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم توسط سایر دستگاه‌‌های اجرایی استانی و ملی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به فعال‌سازی پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قالب مصوبات سفر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر در کارگاه این پروژه فعال هستند و تمام تلاشمان این است که تا پایان دولت بتوانیم فاز نخست این بیمارستان یعنی بخش ۳۵۰ تخته را به بهره‌برداری برسانیم تا امروز ۳۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

نرخ تورم , مهار تورم , وام مسکن , مسکن ملی , طرح ملی مسکن , استانداری قزوین , نهضت ملی مسکن ,

بهره‌برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

معاون رئیس‌ جمهور در ادامه صحبت‌هایش به روند اجرای آزادراه قزوین ـ تنکابن اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح عمرانی که در محدوده استان قزوین و الموت است، بخش انتهایی اجرای خود را طی می‌کند و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به پول امروز ۵ هزار میلیارد تومان در این طرح جاده‌ای هزینه صرف شده که تا چند ماه آینده این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری از بهره‌برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ درصد کل تخت‌های ساخته‌ شده در کشور در این دولت به بهره‌برداری رسیده است. برنامه ساخت ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در دستور کار قرار دارد و رئیس‌ جمهور در سفر آینده خود بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهریار را به بهره‌برداری خواهد رساند.

نرخ تورم , مهار تورم , وام مسکن , مسکن ملی , طرح ملی مسکن , استانداری قزوین , نهضت ملی مسکن ,

این مقام دولت در بخش دیگری از سخنانش در جواب سؤال خبرنگار برگزیده های ایران درباره روند اجرای نهضت ملی مسکن گفت: در کل کشور ساخت بیش از یک‌ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکن ملی را شروع کردیم که ساخت اینها در مراحل مختلف به سر می‌برد که از پیشرفت فیزیکی ۵ درصد تا بیش از ۹۰ درصد را دربرمی‌گیرد.

منصوری با بیان اینکه دولت به موازات ساخت مسکن ملی زمین واگذار می‌کند، ادامه داد: همچنین اجرای طرح‌های خودمالکی و پرداخت وام مسکن را دنبال می‌کنیم و همه این کارها موجب شده که در ۵ ماه اخیر شاهد نزولی شدن تورم در حوزه مسکن بودیم.

وی درباره علت تحویل ندادن واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان در قزوین و تجمع‌های آنها در مقابل اداره‌کل راه و شهرسازی یادآور شد: تأکید رئیس‌ جمهور این است که در حوزه نهضت ملی مسکن طرح‌ها باید در ۲ بخش روبنایی و زیربنایی به صورت کامل تحویل داده شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا