علمی و فناوری

تمساحی که ۴نفر را یک لقمه کرد!/ فیلم

تمساحی که ۴نفر را یک لقمه کرد!/ فیلم


دریافت ۱۳۹ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده، تمساح‌ها خزندگان بسیار خاصی هستند که از گروه دایناسورها هستند؛ چندین گونه مختلف از تمساح‌ها وجود دارد که شامل تمساح آب شور است که در هند، استرالیا و میکرونزی یافت می‌شود. در آفریقا، گونه‌های بومی شامل تمساح‌های غرب آفریقا و تمساح خرطوم باریک آفریقای غربی است. تمساح‌ها همیشه در نزدیکی یا در آب یافت می‌شوند. آنها زیستگاه‌های تالابی را در آب‌های گرمسیری در نیمکره جنوبی دوست دارند. در آفریقا، تمساح‌ها در باتلاق‌های آب شیرین و همچنین در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و باتلاق‌های حرا یافت می‌شوند.

تمساحی که ۴نفر را یک لقمه کرد!/ فیلم

تمساح‌ها به طور معمول چگونه رفتار می‌کنند؟

تمساح‌ها حیواناتی اجتماعی هستند که در گروه‌هایی با ساختار سلسله مراتبی زندگی می‌کنند. معمولاً بزرگ‌ترین گونه آن‌ها است که مسئولیت‌ها را بر عهده دارد، او می‌تواند بهترین مکان‌ها را انتخاب کند. با این حال، ماده‌ها سهم خود را در طول تغذیه گروهی دریافت می‌کنند. تمساح‌ها با استفاده از صدای جیر جیر و فریاد زدن ارتباط صوتی برقرار می‌کنند. آنها همچنین حیوانات بسیار باهوشی هستند که رفتار طعمه خود را مشاهده می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه آن را بگیرند! وقتی حیوانات طعمه برای نوشیدن به آب می‌آیند، آنها خیلی خوب کار می‌کنند. برخی از تمساح‌ها حتی از مواد لانه‌سازی برای جذب پرندگان به سمت خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

  • با خواندن این عدد مغزتان سوت می‌کشد/ تعداد کل موجوات زنده در تاریخ زمین

  • کشف فسیل‌هایی «بسیار نادر» از دل خاک!

کروکودیل‌ها شکارچیان گروهی هستند و با هم کار می‌کنند تا طعمه خود را شکار کنند. آنها همچنین در حال کشتی گرفتن، سوار شدن بر پشت یکدیگر و شنا کردن با هم برای سرگرمی دیده شده‌اند. انسان‌ها طعمه معمولی تمساح‌ها نیستند. آنها ماهی، سخت پوستان، پرندگان و برخی از پستانداران را می‌خورند. با این حال، تمساح‌ها می‌توانند تهاجمی باشند و در گذشته مسئول مرگ انسان‌ها بوده‌اند.

منبع: a-z-animals

۳۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا