فرهنگ و هنر

ابوالقاسمی: با منطق حزب الله و حزب الشیطان به کربلا نگاه کنیم

ابوالقاسمی: با منطق حزب الله و حزب الشیطان به کربلا نگاه کنیم

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی در سخنانی ضمن اشاره به اینکه باید منظرمان را نسبت به واقعه کربلا اصلاح کنیم، گفت: واقعه کربلا محل رویایی حزب‌الله و حزب الشیطان بود. در آیه۱۹ سوره مجادله خداوند از حزب شیطان اینطور سخن گفته است «اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُولئِکَ حِزْبُ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُون؛ شیطان بر آنان چیره شده و خدا را از یادشان برده است؛ آنان حزب شیطانند. آگاه باش که حزب شیطان همان زیانکارانند.» با این منطق قرآنی، در می‌یابیم که عاشورا رویدادی صرفاً‌ تاریخی نبود بلکه رویدادی بود که سردمدار آن همان شیطانی بود که در ابتدای خلقت به آدم سجده نکرد و به عزت خدا سوگند یاد کرد که بر سر راه صراط مستقیم تو چاه مذلت حفر می‌کنم تا بندگانت درون آن بیفتند.

وی افزود: حزب شیطان در کربلا با تمام سپاه جنی و انسی خود بدترین فجایع را درباره یکی از برگزیده‌ترین‌های حریم خداوند خلق کرد،‌ فجایعی که حیوان از انجام آن ابا دارد. روایات متعددی داریم که حیوانات به معصومین علیهم‌السلام ضرری نمی‌رسانند و به صورت مصداقی روایت‌های متعددی هم داریم، اما امت اسلام کارشان به جایی رسید که از حیوان پست‌تر شدند و این جز مکر ابلیس و شیاطین نبود.

واکنش امام هادی (ع) به ادعای زنی که خود را  زینب کبری نامید

ابوالقاسمی گفت: وقتی از منطق حزب الشیطان به ماجرای کربلا بنگریم، جامعه غربی و در رأس آنها صهیونیست‌ها را در عصر حاضر ادامه‌دهندگان آن مسیر می‌بینیم و دوئیّتی در این باره مشاهده نمی‌کنیم. اکنون اگر می‌بینیم به کشورهای مسلمان حمله می‌کنند و وحشیانه کودکان و زنان بی‌گناه را از دم تیغ می‌گذرانند، به واسطه قرارگیری در حزب الشیطان است. آنها با تصور اینکه بر تمام دنیا سروری و آقایی دارند، ظلم و ستم به دیگران را روا می‌دارند و از هیچ خباثتی در این مسیر دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: وقتی از منطق حزب الشیطان به دشمنان اباعبدالله علیه‌السلام نگاه کنیم، به جامعه غرب که در همان حزب قرار دارند، لحظه‌ای اعتماد نمی‌کنیم و دست دوستی به سمت آنها بلند نمی‌کنیم، چون منطق آنها همان منطق یزید و شمر است. اگر کسی تصور کند که می‌توان به غرب اعتماد کرد،‌ درس عاشورا را متوجه نشده و عزاداری‌هایش برایش سودی نبخشیده است. اگر امام حسین عزتمندانه مقابل دشمن می‌ایستد و می‌فرماید «همچون من نمی‌تواند با یزید بیعت کند»، ما هم باید با همین منطق با دشمن برخورد کنیم.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا