سیاسی

نابودی زیردریایی مشهور روسیه با موشک انگلیسی/ عکس

نابودی زیردریایی مشهور روسیه با موشک انگلیسی/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، در تصاویر منتشر شده از زیردریایی رستوف‌-نا-دونو به خوبی آسیب ناشی از برخورد موشک به چشم می‌خورد. این زیردریایی از کلاس تهاجمی کیلو در حوضچه خشک بندر سواستوپل دوره تعمیر و نگهداری را می‌گذارند که مورد اصابت موشک استورم‌شدو قرار گرفت.

آمریکایی‌ها لقب «سیاه‌چاله» را به این کلاس از زیردریایی داده‌اند چرا که در سکوت کامل و با ایجاد کمترین ارتعاش در آب حرکت می‌کند. با این ویژگی کشف و شناسایی‌ این زیردریایی‌ها برای ناوگان دشمن همانند پیدا کردن سیاه‌چاله در آسمان است.

نابودی زیردریایی مشهور روسیه با موشک انگلیسی در اوکراین/ عکس

بیشتر بخوانید:

  • آمریکایی‌ها به این سلاح ایران لقب «سیاه‌چاله» داده‌اند!

اتحاد جماهیر شوروی این زیردریایی دیزل الکتریک تهاجمی را در دهه ۱۹۸۰ طراحی کرد تا جای زیردریایی‌های قدیمی چون کلاس ویسکی را بگیرد. این زیردریایی ۷۴ متری مجهز به ۱۸ اژدر است و می‌تواند تا روزهای متوالی در یک ماموریت زیر آب باقی بماند.

در تصاویر منتشر شده حداقل دو محل برخورد موشک روی سازه زیردریایی به چشم می‌خورد و که آسیبی بزرگ به سازه آن وارد کرده است. استورم‌شدو موشک کروز پنهان‌کاری است که بریتانیا در اختیار اوکراین قرار داده است.

نابودی زیردریایی مشهور روسیه با موشک انگلیسی در اوکراین/ عکس

آسیبی که به زیردریایی روستوف-نا-دونو وارد شده را می‌توان در کنار غرق شدن رزمناو مسکوا یکی بزرگترین خسارات وارد شده به ارتش روسیه در جنگ با اوکراین قلمداد کرد.

بنابر آمار موجود هر زیردریایی کلاس کیلو چیزی فراتر از ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و سرعتش در سطح آب به ۱۲ گره دریایی و زیر آب به ۲۵ گره دریایی می‌رسد.

منبع: دیلی‌میل

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا