اخبار ورزشی

جام کشتی آزاد بوداپست| نبرد تماشایی آذرپیرا با زاهید والنسیا؛ والی‌زاده حذف شد

جام کشتی آزاد بوداپست| نبرد تماشایی آذرپیرا با زاهید والنسیا؛ والی‌زاده حذف شد

– اخبار ورزشی –

به  گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی از صبح امروز در کشتی آزاد در بوداپست مجارستان آغاز شده که این رقابت‌ها در سه وزن ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم برای تیم کشورمان جنبه انتخابی دارد. امروز نمایندگان ۵۷ و ۹۲ کیلوگرم ایران روی تشک رفتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد جوان که در دور اول استراحت کرده بود، حریف مدعی مغولی زاندانبود را ۴-یک در دور بعدی از پیش رو برداشت و و در ادامه ۷ بر صفر موخامد بالگابای از قزاقستان را شکست داد تا به مرحله نیمه‌نهایی برسد.

میلاد والی‌زاده دیگر نماینده وزن اول ایران هم بعد از یک دور استراحت، پس از آنکه با ضربه فنی هورست لهر نفر سوم جهان از آلمان را شکست داد، در دور بعدی ۱۷-۶ مغلوب زان ریچاردز آمریکایی شد و باتوجه به اینکه حریف آمریکایی‌اش دور بعدی به کشتی‌گیر قرقیزستان باخت، والی‌زاده هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب احتمال ملی‌پوش شدن جوان بیشتر شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که به دلیل حضور تنها ۷ کشتی‌گیر، رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور اول زاهید والنسیا از آمریکا را ۵-۳ مغلوب کرد و دور بعدی هم ۱۱-صفر میرانی میسورادزه نفر اول رنکینگ ۹۲ کیلوگرم را شکست داد. او در دور سوم ۱۱-صفر شالیوک اوکراینی را برد و به نیمه‌نهایی رسید.

نکته جالب توجه اینکه زاهید والنسیا کشتی‌گیر ۸۶ کیلوگرم بود که بعد از شکست در مسابقات اوپن آمریکا، شانس خود را در ۹۲ کیلوگرم امتحان کرد و در غیاب جی‌دن کاکس ملی‌پوش این کشور شد، امیرعلی آذرپیرا هم که مدت‌هاست در ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرد در پی آسیب دیدگی کامران قاسم‌پور و برای شناسایی نفر دوم این وزن، در ۹۲ کیلو به تورنمنت مجارستان اعزام شد.
/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا