بین الملل

آمریکا: حکم لاهه علیه اسرائیل بی‌اساس است!

آمریکا: حکم لاهه علیه اسرائیل بی‌اساس است!

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ادعاهای مطرح‌شده علیه اسرائیل در خصوص نسل‌کشی در غزه «بی‌اساس» هستند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه اسرائیل صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از اسرائیل خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده را به دیوان لاهه گزارش دهد. قاضی این دادگاه گفت حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

قاضی اصلی دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که دست‌کم بعضی از اقدامات اسرائیل که در دعوی آفریقای جنوبی مطرح شده‌اند مصداق نقض مفاد کوانسیون منع نسل‌کشی سازمان ملل محسوب می‌شوند.

از جمله دیگر احکام مهم این دادگاه این بود که بر خلاف درخواست اسرائیل صلاحیت خود را برای صدور حکم در این پرونده تأیید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد اسرائیل حق دارد اقداماتی به کار ببندد تا اطمینان حاصل کند که حوادث ۷ اکتبر تکرار نمی‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخشی از اظهاراتش هم از اسرائیل خواست تدابیر لازم را برای کاستن از تلفات غیرنظامیان به کار ببندد و اجازه ورود کمک‌های بیشتر به غزه را بدهد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا