آذربایجان غربی

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی برای ایجاد اشتغال

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق  معتمدیان در دیدار مدیران زیر مجموعه وزارت اداره کل تعاون  کار و رفاه  اجتماعی، با اشاره لزوم توجه ویژه به حل مسائل و مشکلات مربوط به معلولان استان اظهارداشت : ضروری است بهزیستی استان هر چه سریع تر مشکلات مربوط به تامین مساکن مربوط به خانواده های بالای ۲ معلولیت را با جدیدت پیگیری نماید. 

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب بودن ساماندهی و نگهداری معتادین متجاهر در استان، افزود: اماکن مربوط به نگهداری از معتادین متجاهر شرایط مطلوبی ندارند و نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت و بهره برداری از این اماکن استفاده بیشتری شود. 

استاندار آذربایجان‌غربی رفع مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مشکلات اشتغال زنان سرپرست خانوار بررسی و با تامین تسهیلات مورد نیاز در قالب وام های زنجیره ای،  زمینه رفع مشکلات این گروه از افراد جامعه حل شود. 

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های  استان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت‌های اشتغال، گفت: لازم است کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با پیگیری و مذاکره با صندوق‌های مختلف اعتباری در استان و استفاده از ظرفیت سرمایه‌‌گذاری شستا زمینه را برای حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف استان به ویژه صنعت گردشگری و صنایع دستی فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت افزایش آموزش‌های مهارت آموزی و تربیت افراد ماهر تاکید و تصریح کرد: شناسایی و تامین سرمایه کافی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال افراد ماهر باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد تا آنان بتوانند ضمن تولید محصولات در بخش های مختلف این تولیدات را بدون واسطه در اختیار مردم قرار دهند. 

وی با اشاره به فعالیت بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی و دامپروری ، ادامه داد: با اجرای طرح های مختلف اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت صندوق های اعتباری، کشاورزان و عشایر استان نیز می توانند محصولات تولیدی خود را در غرفه های مختلف در شهرها به مردم معرفی و به فروش برسانند. 

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت اعتباری بانک‌های عامل استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری، افزود: بانک های استان باید اولویتشان تامین‌اعتبار و تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی باشد و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند، چرا که باید سپرده‌های مردم در بانک‌ها در خود استان و برای ایجاد اشتغال هزینه شود و مردم این خدمات را در توسعه و پیشرفت استان لمس کنند. 

معتمدیان در ادامه سخنان خود بر شناسایی ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان نیز تاکید کرد و گفت: در کنار تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های اشتغال خانگی، در زمینه عمرانی و مسکن‌سازی برای نیازمندان نیز فرصت‌های اشتغال برای افراد وجود دارد و مسئولان دستگاه‌های متولی باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.  

وی ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و صیانت از شغل‌های موجود و توجه به حل مسائل و مشکلات مناطق حاشیه‌ای و محرومیت زدایی را از جمله برنامه های مهم استان عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده می کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا