فرهنگ و هنر

ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای تأمین زنجیره ارزش محصولات زنان سرپرست خانوار

ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای تأمین زنجیره ارزش محصولات زنان سرپرست خانوار

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشستی که در محل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه برگزار شد، بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور و امکان تأمین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه معاونت زنان دستگاه سیاست‌گذار است، اظهار داشت: به دلیل اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم نمی‌توانیم مستقیم وارد شویم اما می‌توانیم با سیاستگذاری و شناسایی‌هایی که در سفرهای استانی داریم کمک کنیم تا مسیر تأمین مواد اولیه تا عرضه اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار هموار شود.

معاون رئیس جمهور: «زنان»‌ را مطابق با واقعیت جامعه در سینما تصویر کنیم/ لزوم پشتیبانی از «هنر»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تبصره ۱۸ امسال بهتر از سال گذشته عمل کرده گفت: با توجه به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

او همچنین بر ضرورت ایجاد اشتغال خانواده‌محور به جای کمک‌های بلاعوض تأکید کرد و گفت: باید شرایط توانمندسازی و خوداشتغالی برای افرادی که توانایی کار را دارند فراهم شده و مسیر برای تأمین مواد اولیه تا عرضه آن‌ها هموار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با برگزیده های ایران: ارتقای جامعه نیازمند حضور فعال زنان با حجاب اسلامی است

همچنین مقرر شد شتابدهنده‌های پشتیبان از تولید زنان سرپرست خانوار برای ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای در مشاغل خانگی و به صورت خاص صنایع دستی جهت بهبود این صنعت و روزآمدی آن و تأمین لوازم اولیه آن فراهم شود.

در این دیدار معاون تعاون وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پیشنهاداتی را برای عرضه بهتر کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار ارائه دادند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا