تهران

تجهیز بیمارستان ملارد، نیازمند ۶۰ میلیارد اعتبار/ مردم شهریار یک سال دیگر منتظر بیمارستان باشند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از غرب استان تهران، حوزه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد امروز با جمعیتی در حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، به عنوان یکی از محروم‌ترین نقاط در حوزه سرانه درمانی شناخته می‌شود.

سرانه کشوری تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر، ۲.۲ تخت بیمارستانی است که این آمار در غرب استان تهران کمتر از ۰.۵ تخت بیمارستانی است و بار درمانی این شهرستان‌ها تا به حدی بر دوش بیمارستان‌های شهریار و پایتخت است.

نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های شهریار و ملارد اظهار کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد پس از تحویل امروز ۸۵ درصد فرآیند تجهیز خود را سپری کرده و اگر منابع اعتباری ۱۵ درصد باقیمانده تامین شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تاکید استاندار تهران مبنی بر تسریع در بهره‌برداری بیمارستان شهدای سلامت ملارد افزود: برای تکمیل تجهیز این بیمارستان یک اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی و یک اعتبار بیش از ۳۰ میلیاردی برای تجهیزات هیات امنایی توسط وزارت بهداشت لازم است که در صورت تامین تا حدود ۲ ماه آینده این بیمارستان تکمیل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به بازدید از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار، بیان کرد: کلینیک تخصصی این بیمارستان پیشرفت مطلوبی داشته و آماده تجهیز است.

توکلی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: در خصوص قسمت بیمارستانی نیز طبق برنامه زمان‌بندی، فاز پایانی احداث بنای فیزیکی طی یک بازه ۸ تا ۱۰ ماه تا تیرماه سال آینده دیده شده تا پس از آن جهت تجهیز تحویل شد.

به گزارش برگزیده های ایران، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدای سلامت ملارد به عنوان اولین بیمارستان این شهرستان، از فرودین ماه جهت تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل داده شد و برنجی فرماندار این شهرستان نیز در ابتدای شهریورماه با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی تجهیز، از راه‌اندازی آن تا پایان شهریور ماه خبر داده بود.

در خصوص بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام‌خمینی شهرستان شهریار نیز که با قدمت ۳۰ ساله به عنوان یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های تاریخ جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، طاهری فرماندار شهریار ابتدای شهریورماه جاری با اشاره به پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه بیمارستان، از تامین اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل این بیمارستان خبر داده بود.

انتهای پیام/ش


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا