تبلیغات

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

ایمپلنت‌ کره ای در واقع یکی از ایمپلنت های پرطرفدار در میان مراجعه کنندگان است اما مزایا و معایب ایمپلنت کره ای با سایر ایمپلنت ها بسیار متفاوت است. این نوع ایمپلنت در برند های مختلفی تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. در واقع می توان گفت که ایمپلنت کره ای یک روش جایگزینی دندان مفقود است که با استفاده از یک ایمپلنت دندانی و پروتز دندانی، دندان مفقود را جایگزین می‌کند.

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

ایمپلنت دندان به عنوان یک روش دائمی برای جایگزینی دندان مفقود استفاده می‌شود. ایمپلنت به طور کلی به عنوان یک روش موثر و پایدار برای بازسازی دهان و دندان شناخته می‌شود. ایمپلنت های کره ای علاوه بر اینکه در برند های مختلفی موجود هستند دارای قیمت و همچنین کیفیت های متفاوتی نیز می باشند. این مورد می تواند به عنوان مزایا و معایب ایمپلنت کره ای مطرح باشد.

در حالت کلی ایمپلنت های کره ای دارای قیمت مناسبی هستند و می توانند یک گزینه خوب محسوب شوند. طبق تجربه این ایمپلنت ها حدودا تا ۱۰ سال عمر می کنند.

انواع ایمپلنت کره ای

انواع ایمپلنت کره ای در کیفیت های مختلفی دسته بندی می شوند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایمپلنت کره ای با درجه عالی
  2. ایمپلنت کره ای با درجه متوسط
  3.  ایمپلنت کره ای با درجه پایین

در نتیجه هنگام مراجعه به دندانپزشکی این نکته را مد نظر قرار دهید که با توجه به قیمتی که پرداخت می کنید می توانید یک ایمپلنت مناسب انتخاب نمایید. فراموش نکنید در حالت کلی ایمپلنت های کره ای قیمت مناسبی نسبت به سایر ایمپلنت ها دارند. در میان مزایا و معایب ایمپلنت کره ای این مورد یک نقطه مثبت است. یکی از دلایل آن، واردات راحت محصولات این کشور به داخل ایران است. ایمپلنت‌ ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. از طرفی در دسترس بودن قطعات، از دیگر مواردی است که باعث می شود کلینیک های دندانپزشکی که در این زمینه فعالیت دارند به استفاده از ایمپلنت های کره ای روی بیاورند. پس شاید یکی از مهمترین موارد استفاده زیاد از ایمپلنت کره ای را در کشور بتوان قیمت مناسب آن عنوان کرد.

مزایای ایمپلنت کره ای 

در این قسمت به مزایا و معایب ایمپلنت کره ای خواهیم پرداخت. از جمله مزایای ایمپلنت های کره ای می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای ایمپلنت کره ای

  • قیمت ایمپلنت ارزان ایمپلنت های کره ای با توجه به کیفیتی که دارند از جمله بهترین مزیت آن ها محسوب می شود. در واقع ایمپلنت های کره ای در مقایسه با ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی دارای قیمت به مراتب مناسب تری هستند و همین مورد باعث می شود که مراجعه کنندگان گرایش بیشتری برای استفاده از ایمپلنت های کره ای داشته باشند.
  • کیفیت بالایی دارند و معمولا از مواد با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شوند. در واقع می توان گفت با توجه به اینکه ایمپلنت‌ های کره ای دارای قیمت مناسبی هستند اما دارای کیفیت بالایی می باشند. در ساخت این ایمپلنت‌ ها از تکنولوژی های نوین و پیشرفته استفاده می کنند.
  • یکی از مواردی که در مورد ایمپلنت های کره ای بسیار حائز اهمیت است کاربرد و کارایی راحت آن ها است. در واقع این مورد برای دندانپزشکان اهمیت بالایی دارد.
  • ایمپلنت های کره ای طول عمر بالایی دارند و معمولاً برای مدت زمان طولانی در جای خود باقی می‌مانند.
  • یکی دیگر از مزایای بسیار مهم ایمپلنت های کره ای این است که جراحی آن ها در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. در واقع این مدت زمان هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار حائز اهمیت است.
  • از دیگر مزایای ایمپلنت های کره ای این است که احتمال عفونت و التهاب در اطراف ایمپلنت کمتر است.
  • راحتی و سهولت در استفاده از ایمپلنت کره ای به دلیل طراحی مناسب و ساختار مقاوم آن از دیگر مزایای این نوع ایمپلنت‌ محسوب می شود.

معایب ایمپلنت کره ای 

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای در برند های مختلف با هم تفاوت دارد. از جمله محدودیت ها و معایب ایمپلنت های کره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت پایین تر به نسبت رقبای اروپا و آمریکا

ایمپلنت های کره ای کیفیت بسیار مناسب و قابل قبولی دارند اما باید در نظر داشته باشید ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی کیفیت بیشتری به نسبت ایمپلنت کره ای دارند. اگر درمان  شما از نظر کیفیت برای شما اولویت دارد، ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی بهتر هستند.

البته این موضوع بدین معنی نیست که ایمپلنت های کره ای کیفیت خوبی ندارد و ایمپلنت های کره ای امروزه می توانند در صورت مراقبت صحیح تا مادام العمر سالم باقی بمانند.

وجود برخی برند نامعتبر

ایمپلنت های کره ای معتبر و با کیفیت زیادی وجود دارند که امروزه علاوه بر گواهینامه های ce و fda، در کشور آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرند اما این بدان معنا نیست که همه ایمپلنت های کره ای خوب هستند و در بین آنها برخی برند های نامعتبر وجود دارند و باید بر روی انتخاب برند ایمپلنت نیز حساسیت بیشتری به خرج دهید.

گارانتی محدود

ایمپلنت های کره ای امروزه گارانتی های مناسبی وجود دارند اما میزان گارانتی با ایمپلنت های کره ای از ایمپلنت آمریکایی و سوئیسی کمتر می باشد.

منبع : مزایا و معایب ایمپلنت کره ای 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا