آذربایجان غربی

سکونت ۲۸ هزار نفر از جمعیت ارومیه در محدوده بافت‌های تاریخی

سکونت ۲۸ هزار نفر از جمعیت ارومیه در محدوده بافت‌های تاریخی

به گزارش برگزیده آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه‌لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان، گفت: محدوده بافت‌ تاریخی شهر ارومیه ۳۰۷ هکتار بوده و جمعیت ۲۸ هزار نفری در این محدوده ساکن هستند.

وی ادامه داد: بافت تاریخی شهر ارومیه شامل ۱۱ هزار و ۲۱۹ قطعه بوده و مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و در قالب ۲۴ محله تقسیم بندی شده بررسی و به تایید کارشناسی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۷۶ قطعه زمین که در محدوده بافت‌های تاریخی شهر ارومیه قرار دارند، واجد ارزش تاریخی هستند که ۴.۲ درصد قطعات موجود در محدوده بافت‌ تاریخی شهر ارومیه را تشکیل می‌دهد.

حمزه‌لو بیان کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه منجر می‌شود که ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود بنحوی تدوین گردد که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورد نماید.

وی تاکید کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تامین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقاء کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می شود.

وی اضافه کرد: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی مورد تایید قرار گرفت.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا