اخبار روز

حزب‌الله: مرحله پس از توافق ایران و عربستان به نفع آمریکا و صهیونیست‌ها نیست

حزب‌الله: مرحله پس از توافق ایران و عربستان به نفع آمریکا و صهیونیست‌ها نیست

به گزارش از پایگاه خبری العهد، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اظهار داشت: آمریکایی‌ها و همراهانشان بعد از شکست در جنگ‌های نظامی و جنگ‌های نرم که با هدف دور نگه‌داشتن جوانان از مقاومت، ایمان، ارزش‌ها و انتخاب‌های آنها صورت گرفت وهمچنین پس از شکست پروژه‌های فتنه انگیزشان به جنگ اقتصادی و سیاست محاصره و تحریم و گرسنگی دادن به لبنانی‌ها متوسل شده‌اند تا آنها را تحت سلطه خود درآورند، مقاومت را بشکنند و شکست دهند؛ چرا که این مقاومت آنها را در سراسر منطقه عاجز کرده است.

وی گفت: آنها می‌خواهند با محاصره، تحریم، گرسنگی، افترا، تحریک افکار عمومی علیه ما و سوق دادن لبنان به سمت فتنه، مقاومت ما را که نقطه قوت لبنان است، از ما بگیرند. ما در گذشته تسلیم نشدیم و اکنون یا در آینده نیز تسلیم نخواهیم شد و گزینه‌های خود را داریم.

شیخ دعموش در ادامه با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و تأثیرات آن بر منطقه نیز تأکید کرد: منطقه پس از توافق عربستان و ایران وارد مرحله جدیدی شده است که به نفع آمریکا و اسرائیل نیست و از این فضای مثبت می‌توان برای حل و فصل بحران لبنان استفاده کرد.

پیشتر نیز «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در توییتی در این باره نوشته بود: ازسرگیری روابط ایران و عربستان یک نقطه عطف مهم برای ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: این توافق همچنین سرآغاز تجربیات برای ملت‌های این دو کشور و برای مردم منطقه است.

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت: این اتفاق ضربه کاری و دردناکی به پروژه آمریکایی و اسرائیلی است و آن را بیش از پیش متزلزل می‌کند.

به‌دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران – ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران – ریاض برای ازسرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از ۷ سال قطع رابطه اعلام شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا