ایلام

حمله تراکتورهای طبیعت به مزارع «آبدانان» / گرازها گرسنه‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس تعدادی گراز به مزارع کشاورزی سیاخانی و همچنین سایر مناطق کشاورزی در آبدانان حمله و باعث تخریب این مزارع شده است.

احمدعلی ایمانی رئیس محیط زیست آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: گرازها به دلیل کاهش علوفه که بر اثر خشکسالی در مراتع و جنگل‌ها به وجود آمده باعث حضور این جانوران به مزارع کشاورزی در بیشتر نقاط شهرستان شده است و زمین‌های کشاورزی را تخریب کرده است.

وی افزود: یکی از غذاهای مورد علاقه گرازها بذر بلوط است که متاسفانه به علت برداشت بیش از حد آن توسط مردم چه برای استفاده دام‌های خود و چه برای فروش به خارج از شهرستان این حیوانات مجبور هستند برای بقای خود از محصولات کشاورزی تغذیه کنند و به اراضی کشاورزی آسیب برسانند.

ایمانی با اشاره به اینکه یکی از خصلت‌های گرازها زیر و رو کردن زمین است گفت: این عمل در مراتع و جنگل‌ها باعث تکثیر گیاهان و درختان می‌شود و این جانور را به تراکتور طبیعت معروف کرده است گرازها به خاطر این ویژگی باعث آسیب به زمین‌های کشاورزی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد میتوانند با حضور در مزارع و ایجاد سر و صدا همچنین نصب مترسک در داخل زمین‌های کشاورزی خود مانع از خسارت حیات وحش شوند.

ایمانیتصریح‌کرد: چنانچه در این خصوص کشاورزان متحمل خسارت زیاد شوند می‌توانند با درخواست کتبی و ارائه مستندات لازم به اداره حفاظت محیط زیست مراجعه کنند تا پس از بازدید کارشناسان نسبت به تشکیل پرونده برای آنها اقدام شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا