اجتماعی

بررسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری

بررسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، در نخستین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی هیئت دولت و با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی معاونت علمی، لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری مورد بررسی قرار گرفت.

نخستین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی هیئت دولت جهت بررسی لایحه پیشنهادی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با عنوان لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری در سال ۱۴۰۲ با حضور دکتر عارفیان؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی معاونت علمی و دکتر مرادی؛ مسئول دبیرخانه حمایت از طرح‌های خانواده و جوانی جمعیت معاونت در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

افزایش ظرفیت فلوشیپ ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

این نشست با هدف بررسی مواد لایحه پیشنهادی و با حضور مسئولانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر، با توجه به گستردگی موضوعات فقهی، حقوقی و پزشکی این لایحه، مقرر شد تا جلسه دیگری جهت ادامه بررسی این لایحه برگزار شود.

پیش از این نیز، جلسه‌ای در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از سوی دبیرخانه حمایت از طرح‌های خانواده و جوانی جمعیت معاونت به منظور بررسی کارشناسی و ارائه نقطه نظرات اصلاحی این لایحه و با حضور متخصصانی از مراکز درمان ناباروری اصلی در کشور و مسئولانی از معاونت درمان وزارت بهداشت، در  محل معاونت علمی برگزار شده بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا